Mediafederatie Academy: Microlearning in de uitgeefportfolio
Een deep dive masterclass & een praktische workshop microlearning video’s maken. MMA subsidieert de deelname van MMA-leden voor deze bijeenkomst volledig.
In deze tijd van swipen, scrollen, mobile, social, video en het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker is microlearning een snel opkomende populaire en krachtige vorm van online content. Microlearning is een manier om content aan te bieden in ultrakleine, hapklare brokken – ook wel learning nuggets genoemd – die qua tijdsbesteding vaak minder dan 5 minuten van de ontvanger vragen. Microlearning gaat vaak hand-in-hand met mobiel en video based leren.
Microlearning past naadloos bij de trend om in de contentstrategie ‘educational content’ toe te voegen – originele verhalen en beelden waar mensen iets van opsteken. Microlearning is geschikt voor vele toepassingen en doelgroepen: onderwijs, vakinformatie, training-on-the-job maar ook voor B2C- én B2B-portfolio’s en branded-contentproducties en ook voor L&D binnen de organisatie.
Laat je deze dag inspireren door veel voorbeelden en ga hands-on aan de slag met microlearning!
Na deze bijeenkomst:
- weet je wat microlearning is;
- kun je de learning journey ontwerpen van je gebruikers;
- ken je de vereisten voor succesvolle content en context;
- krijg je het maken van een educatieve video met je smartphone voor je eigen doelgroep letterlijk in de vingers;
- doorgrond je al doende het didactische proces en de organisatorische aspecten.
Praktische informatie
Datum: | 3 maart 2020 |
Tijd: | 09:30 – 17:30 |
Locatie: | De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam. |
Doelgroep: | Voor zowel mkb- als corporate uitgeverijen: contentmakers, (hoofd)redacteuren, productontwikkelaars, communicatie-, product-, community-, brand- en marketingmanagers, uitgevers, business developers, marketeers, HR-, P&O- en L&D-managers. Maximaal 20 deelnemers. |