De Mediafederatie Academy_thumb

De Mediafederatie Academy: Het innovatielandschap in kaart

MMA nodigt haar leden uit om de Mediafederatie Academy themabijeenkomst over innovatiemethoden op maandag 4 juni a.s. GRATIS bij te wonen. De financiering van de deelnamekosten (€ 370,- per deelnemer) komt voor rekening van de MMA.

Innovatie is allang niet meer voorbehouden aan labs of speciale units. Innovatie is voor uitgevers een constante in het DNA van hun organisatie. Waar anderen er vooral over praten, ben of wil jij concreet aan de slag met het verbeteren en versnellen van innovatie. Deze bijeenkomst geeft antwoord op de vraag: ‘Wanneer en waarvoor gebruik ik welke innovatiemethode?’

Iedereen kent begrippen als Scrum, Design Sprint en Lean Startup. Maar wat betekenen ze precies? En wanneer pas je ze toe? En nog belangrijker: met welk doel? Bovendien is de theorie logisch en simpel, maar is de praktijk altijd weerbarstig. Daarom organiseert de Mediafederatie Academy deze bijeenkomst, waarin methoden worden uitgelegd door specialisten aan de hand van pakkende praktijkvoorbeelden.

Je leert in 1 middag:

  • Welke innovatiemethoden zijn op dit moment populair en waarvoor zet ik ze in?
  • Hoe onderscheiden deze methoden zich van elkaar?
  • Welke methoden worden op dit moment gebruikt in de media en hoe bevalt dit?
  • Hoe kan ik onderbouwen waarom ik voor een bepaalde aanpak kies?
  • Hoe richt ik morgen mijn eigen innovatieproces efficiënter in?

Inhoud op hoofdlijnen:

  • Innovatielandschap in kaart

Waarna we inzoomen op:

  • Google Design Sprint
  • Growth Hacking
  • Lean Startup
  • Design Thinking

Primeur:
De Mediafederatie Academy lanceert tijdens deze bijeenkomst de Innovatiekaart: een overzicht van alle innovatiemethoden (mee te nemen naar kantoor om ook je collega’s te laten begrijpen waarom je doet wat je doet).

PRAKTISCH

Voor wie?

Marketeers, sales- en contentmanagers, uitgevers, redacteuren, proces- en projectmanagers, product owners en -ontwikkelaars; iedereen die in aanraking komt met verandering en vernieuwing.

Wanneer?

Maandag 4 juni 2018, 12.30-18.00 uur.

Waar?

Bildung.city, Spaklerweg 79, 1114 AE Duivendrecht (let op: wegens verbouwing deze keer niet bij de Mediafederatie).

Bij autonavigatie is Spaklerweg 79 niet bekend. Advies is het volgende adres in te voeren: Ellermanstraat 29, 1099 AK Amsterdam-Duivendrecht.
Alle informatie over bereikbaarheid en parkeren.

Kosten?*

Gratis voor MMA- en MVW-leden*; leden van GAU, GEU en NDP Nieuwsmedia betalen € 185,-*; niet-leden betalen € 370,-*. Prijzen inclusief een broodjeslunch en excl. btw.

PROGRAMMA

Het programma wordt gemodereerd door Jasper Baggerman, Senior Adviseur Digitalisering & Innovatie bij de Mediafederatie.

12.30     Ontvangst met een broodje

13.00    Het innovatielandschap in kaart

In deze algemene inleiding introduceert Heiko Bleeker (partner bij Station10) de Innovatiekaart. Die is speciaal voor de Mediafederatie ontwikkeld. Aan de hand van de Innovatiekaart worden verschillende innovatiemethoden in perspectief geplaatst en wordt elke methode kort toegelicht. Hierna gaan we de diepte in. A.d.h.v. de Innovatiekaart worden 4 methoden verder toegelicht.

13.30     Google Design Sprint: Hoe Vrij Nederland zichzelf opnieuw uitvond

Luuk van Hees (innovatie-expert bij Station10) en Ward Wijndelts (hoofdredacteur bij Vrij Nederland) introduceren de Google Design Sprint aan de hand van de reis die Vrij Nederland heeft afgelegd. Onderweg staan ze stil bij de uitdaging, de voorbereiding, de sprint en het vervolg.

14.15     Lean Startup – NPO Radio 4: van radiozender naar content first crossmedia merk

Xander Smit (innovatie-expert bij Station10) en Lisette Elstgeest (Digital Manager Radio bij NPO) introduceren de Lean Startup methode aan de hand van de nieuwe online propositie en de crossmediatransitie van de klassieke zender NPO Radio 4.

15.00     Pauze

15.30     Growth Hacking bij 24Kitchen

Chris Out (managing partner en lead Growth Hacker bij RockBoost) is Growth Hacker van het eerste uur en begeleidt diverse uitgeefmediabedrijven in het praktisch toepassen van deze methode die erop is gericht om innovaties effectiever in de markt te zetten. Aan de hand van de 24Kitchen case zullen Chris en Liselotte Legebeke (Communication Coordinator 24Kitchen bij Fox Networks Group) inzichtelijk maken hoe Growth Hacking in de praktijk werkt.

16.15   Design Thinking binnen de wereld van Donald Duck

Jules Prick (co-founder en partner bij Koos Service Design) vertelt wat de waarde is van Design Thinking voor elke organisatie die serieus aan de slag wil met klantgericht innoveren, waarna Marjolijn Hoffmans (Marketing Manager Donald Duck bij Sanoma) haar ervaringen deelt over hoe het werken met de klantreis haar team in de praktijk heeft geholpen om de klantervaring en het productportfolio te verbeteren.

17.00     Napraten met een hapje en een drankje

INFORMATIE

Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na deelname ontvang je van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Je kunt je zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Bij afmelding 6 t/m 9 werkdagen voor de bijeenkomst wordt 75% en bij afmelding 0 t/m 5 werkdagen wordt 100% in rekening gebracht. Voor MMA- en MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 185,-. Dit bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht.

Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Deel dit artikel