De Mediafederatie Academy: Contentmarketing 2020: kansen voor uitgeefmedia
MMA nodigt haar leden uit om de Mediafederatie Academy bijeenkomst op donderdag 24 mei a.s. GRATIS bij te wonen. De financiering van de deelnamekosten (€ 350,- per deelnemer) komt voor rekening van de MMA.
Contentmarketing/native advertising is een steeds belangrijkere pijler onder de business van uitgeefmedia. Als gevolg van adblockers, programmatic advertising en click fraude richten adverteerders, merken, media- en reclamebureaus zich ook steeds meer op contentmarketing. Hoe zorgen uitgeefmediabedrijven ervoor dat zij meerwaarde kunnen blijven bieden aan hun eigen afnemers en commerciële partners te midden van de huidige content tsunami? Welke trends tekenen zich af; hoe bepaal je je strategie en hoe realiseer je een succesvolle implementatie?
Doel van deze bijeenkomst:
- Update van toepassingen om het succes van je contentmarketing te vergroten
- Inspiratie door een use case van een grote speler buiten de uitgeefsector
- Praktische tips en handvatten om je contentmarketingresultaten te verbeteren via use cases van bedreven vakgenoten
Sprekers
Praktische informatie
Datum | Donderdag 24 mei 2018, 13.30-18.00 uur |
Tijd | 13.30 tot 18.00 uur |
Locatie | Amsterdam (locatie nog te bepalen) |
Doelgroep | Uitgeef- en contentmanagers, business developers, product owners, (hoofd)redacteuren, marketeers, account- en salesmanagers |
Kosten?* | GAU-leden: € 179,-* |
Aanmelden | Geef je op via het inschrijfformulier |
Programma
13.30 Ontvangst en deelnemersregistratie
13.50 Welkom door Nineke van Dalen, directeur de Mediafederatie Academy
14.00 Contentmarketing: de thema’s die je niet mag missen
Door Rudi de Groot, Social Media en Content Strateeg bij S&D Interactive Media
In zijn inleidende keynote verkent Rudi de trends die een stempel drukken op de ontwikkeling van contentmarketing en de belangrijkste toepassingen die het succes van je contentmarketing kunnen vergroten. Hij noemt op basis van de grote trends tips, adviezen, valkuilen en voorbeelden. Vanuit kritische succesfactoren voor een succesvolle implementatie van je contentstrategie brengt Rudi de nieuwste content-, marcom- en commerce-opties in kaart en laat zien waartoe je deze kan inzetten.
14.45 De contentmarketingpraktijk van Marktplaats
Door Marcella de Rouw, Partnerships & Business Development Manager
We laten ons inspireren door Marktplaats die zowel voor als achter de schermen een nieuwe weg is ingeslagen. Waaruit bestaat de nieuwe contentmarketingstrategie en hoe voorziet die in de behoeften van gebruikers en adverteerders? Marcella laat zien hoe de juiste content (in de breedste zin van het woord) leidt tot het verhogen van de ‘vibrancy’ van Marktplaats en bijdraagt aan de performance.
15.10 Pauze
15.30 B2B contentmarketing bij MT MediaGroep
Door Bas Endhoven, Director Content Marketing
MT MediaGroep heeft vanuit haar expertise als B2B publisher een bloeiend contentmarketingbureau opgebouwd. MT Mediagroep ondersteunt opdrachtgevers met een heldere en werkende aanpak, gebaseerd op meetbare doelen en sturingsvariabelen. Contentplatforms vormen de basis voor duurzame klantrelaties: contentmagneten om de juiste beslissers te trekken en te converteren naar leads en kopers. Daarnaast wordt branded content gechanneld op de eigen merkplatformen. Bas maakt aan de hand van voorbeelden inzichtelijk welke proposities worden ingezet in de customer journey van de klanten van MT MediaGroep en welke resultaten worden geboekt bij verschillende benaderingen. Daarbij zoomt hij in op do’s, valkuilen, proces en organisatie van contentmarketing.
16.00 B2C contentmarketing bij Sanoma: de kracht van het uitgeefmerk
Door Roger Verdurmen, Head of Strategy & Creation
Roger voegt jarenlange reclame-ervaring toe aan de Performance Branding Solutions die Sanoma voor zijn partners ontwikkelt. Hij deelt zijn visie op branded content en wat hij daaronder verstaat. Roger zal stilstaan bij het proces van campagne-partnering en -realisatie en kritische succesfactoren (en valkuilen) daarin. Hij illustreert hoe vanuit merkdenken klantreis en -gedrag ingevuld worden, wat er onder performance kan worden verstaan en hoe via contextual targetting steeds meer op resultaat wordt gestuurd, zowel wat betreft het gedrag van de klant als het contentaanbod. Hoe e.e.a. in de praktijk uitpakt, zullen we zien via een aantal gerealiseerde branded campagnes.
16.30 Vragen en discussie
17.00 Napraten met een hapje en een drankje