NUV Academy

Interactieve legal masterclass: Data Governance in het uitgeefmediabedrijf

In één dag weten wat moet, wat wel en niet mag.

De Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming moet in mei 2018 door elke organisatie worden nageleefd. De invoering kost tijd, dus uitgeverijen moeten er in 2017 echt mee beginnen.

Voor   directeuren, managers, uitgevers, content-, community- en platformmanagers, redacteuren en marketeers
Deelnemers    maximaal 40 deelnemers (in verband met het interactieve karakter van de masterclass)
Datum dinsdag 17 januari 2017
Locatie Nederlands Uitgeversverbond, Hogehilweg 6, Amsterdam
Inschrijven Ga naar aanmeldformulier
Kosten* Voor NUV-leden € 275,-, MVW-leden €125,- en niet-leden € 550,-. Prijzen zijn exclusief btw*
Inclusief DDMA digitale syllabus met wetgeving en zelfreguleringscodes en aanvullende DDMA-documentatie en NUV/DDMA-certificaat van deelname

Noodzaak en urgentie
In alle uitgeefsectoren en -processen wordt er gewerkt op basis van persoonsdata. (E)targetting, profiling, lead generation, online marketing en personalisatie zijn de basis voor succesvolle business- en verdienmodellen. Voor uw eigen uitgeefbedrijf of voor die van uw commerciële partners en adverteerders. De komende jaren zien we een explosie van klantdata en dat biedt uitgevers marktkansen als nooit te voren.
Voor de positie van uitgeefbedrijven als betrouwbare en professionele afzenders is een adequate toepassing van wettelijke kaders onontbeerlijk. Om maar te zwijgen over het voorkomen van torenhoge boetes en reputatieschade.

Resultaat van de masterclass
Privacy blijft weerbarstige materie. De doelstelling is dat je na deze masterclass gestructureerde data governance kunt toepassen in jouw uitgeefmediabedrijf.
Overige resultaten:

  • Direct toepasbare kennis in verschillende kanalen;
  • Verinnerlijking van de privacy basisprincipes;
  • In één dag word je door het woud van wetten, regels en codes geloodst. Uiteraard komen de wijziging van de cookiewet, de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet Meldplicht Datalekken aan bod;
  • Via een integrale casus komt de complexe theorie tot leven en leer je door middel van praktische voorbeelden hoe je het beste een plan kan opstellen voor de omgang met klant- en gebruikersdata;
  • Korte uitstapjes naar persoonsgegevens en privacy van medewerkers.

Programma

10.00 Ontvangst en deelnemersregistratie

10.20 Welkom en introductie

10.30 Basismechanismen van privacyregelgeving
Naast het begrippenkader behandelen we de minimale waarborgen om aan de regelgeving te voldoen en krijg je feed back, tips en tricks voor praktische omgang met privacy. Aan bod komen elementaire kwesties als: wat is toegestaan met welke data; hoe beoordeel je wat wel en wat niet kan; waarover informeer je personen die zijn opgenomen in databases; waaraan moet je organisatie op 25 mei 2018 minimaal voldoen en hoe regel je dat; waaraan moet een opt out procedure minimaal voldoen?

12.30 Lunch

13.00 Privacy en kanalen
Onder andere telemarketing, e-mail, social media, cookies en apps passeren de revue.

15.00 Pauze

15.15 Casus Facebook Custom Audiences
Aan de hand van de casus Facebook Custom Audiences wordt getoetst of de deelnemers een marketingcampagne kunnen beoordelen op privacyaspecten, zoals:

  • Mag ik de gegevens van mijn klanten/lezers aan Facebook geven?
  • Wie is verantwoordelijk voor het targetten van mijn klanten die Facebooklid zijn?
  • Hoe informeer ik op een juiste wijze en vraag ik toestemming indien nodig?
  • Mag de werkgever in de email van medewerkers kijken?

16.00 Afsluiting

Sprekers
De masterclass wordt gegeven door:
Jetse Sprey, partner bij VersteegWigmanSprey advocaten.

Als specialist in intellectueel eigendom en privacyrecht adviseert Jetse Sprey
meerdere NUV-lidbedrijven

Sanne Mulder, legal council privacyer van de DDMA

Inschrijven
Aanmelden kan vanaf nu! Het maximaal aantal deelnemers is 40. De aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst gehonoreerd.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Linda Wit via l.wit@nuv.nl of per telefoon 020 – 43 09 165.

Betalings- en annuleringsvoorwaarden
Na inschrijving ontvang je van NUV Academy een factuur. Bij verhindering is het altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Annulering kan kosteloos tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Deel dit artikel