Industry Meetup Influencer Marketing
Stichting Reclame Code (SRC), DDMA en BVA nodigen je uit voor de Industry Meetup Influencer Marketing op 3 juni van 14.30 tot 16.30 uur, in het Auditorium van de Goede Doelen Loterijen in Amsterdam.
Influencer marketing ligt onder vuur. Terwijl de budgetten van adverteerders groeien, is de geloofwaardigheid van influencers schrikbarend laag. Recente incidenten, naar aanleiding van een uitzending van Rambam en Netflixdocumentaire Fyre, doen het imago van deze relatief nieuwe vorm van marketing ook geen goed. Onduidelijkheid over hoe influencers op een transparante en betrouwbare manier reclame kunnen maken vormt de grootste bottleneck.
Daarom heeft de SRC in samenwerking met onder meer DDMA en BVA de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing aangescherpt. Met een duidelijke uitleg en nieuwe praktijkvoorbeelden geeft de code handvatten aan adverteerders, influencerbureaus en influencers hoe zij reclame op social media herkenbaar kunnen maken. De regels in deze vernieuwde Reclamecode zijn bindend voor de gehele industrie. Kennis van deze code is dus een must voor iedereen die zich bezighoudt met influencer marketing.
Programma
-
- Toelichting update Reclamecode Social Media & Influencer marketing door experts van DDMA en SRC
- De aankomende mediawetgeving en de verhouding tot zelfregulering door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
- Best practice / case van hoe influencer marketing succesvol én compliant kan zijn
- Borrel
Praktische informatie
Wat | Industry Meetup Influencer Marketing |
Waar | Goede Doelen Loterijen, Beethovenstraat 200, 1077WZ Amsterdam |
Wanneer | 3 juni 2019, 14:30 – 16.30 uur |
Aanmelden | Vul hier het registratieformulier in. |