NUV Academy – De kracht van data V: AVG de baas: impact en implementatie
Met een privacy policy alleen ben je er niet. Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten op 25 mei 2018 voldoen aan de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Let op: de bijeenkomst is momenteel volledig volgeboekt. U kunt zich nog wel aanmelden voor de reservelijst. Op volgorde van binnenkomst worden nieuwe aanmeldingen gehonoreerd wanneer er afzeggingen zijn.
Die bevat niet alleen regels voor de bescherming van persoonsgegevens maar stelt ook allerlei eisen aan de implementatie door organisaties. Zo zijn bedrijven die op grote schaal persoonsgegevens verwerken vanaf mei 2018 verplicht tot het voeren van een privacy-administratie en de aanstelling van data protection officer. Per 1 januari 2017 zijn ze ook verplicht om datalekken te melden. Uitgevers zijn begonnen met de inventarisatie van de veranderingen en de impact die de AVG heeft voor hun bedrijf. Nu is het tijd om te starten met de implementatie van de AVG. Invoering van de AVG heeft consequenties voor de taakuitvoering, bevoegdheden, werkprocessen en de systemen in bedrijven. De AVG stelt daaraan hoge eisen en het betreft complexe materie. Daarom organiseert NUV Academy op 26 juni aanstaande deze bijeenkomst.
PRAKTISCH
Voor wie? Iedereen die betrokken is bij de strategie en operationele implementatie van data in de bedrijfsprocessen van uitgeefmediabedrijven: directies, management, marketing-, account- en salesmanagers, productmanagers, uitgevers en (hoofd) redacteuren die data inzetten voor de optimalisatie van hun business
Wanneer? Maandag 26 juni 2017, 13.15-17.00 uur
Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
Kosten?* Gratis voor MMA- en MVW-leden;* NUV-leden betalen € 175,-;* niet-leden betalen € 350,-.* Prijzen excl. btw.*
LEERDOELEN
1. Up-to-date m.b.t. verplichtingen, regelgeving, handhaving en afbreukrisico’s. Wat mag wel/niet? Na een samenvatting van de spelregels voor de bescherming van persoonsgegevens, ligt in deze bijeenkomst de focus op de implementatie van de AVG in de organisatie, met medeneming van datalekken en datahandel.
2. Inzicht in de opstelling van een basis invoerings- en projectplan en de samenstelling projectteam en planning, kosten etc.
3. Inspiratie uit de praktijk via een use case om het datarendement te verhogen.
PROGRAMMA
13.15 Ontvangst en deelnemersregistratie
13.45 Welkom door Nineke van Dalen, directeur NUV Academy
14.00 Impact van de AVG voor organisaties: een introductie door Jitty van Doodewaerd, compliance auditor bij DMCC Nederland
Jitty schetst en duidt het kader van de AVG: over reikwijdte, verplichtingen en sancties in de AVG en aanpalende regelgeving. Centraal staat de vraag: welke bedrijven moeten nu en straks waaraan voldoen als ze werken met persoonsgegevens?
14.45 Pauze
15.00 Implementatie van de AVG
In dit tweede deel van het programma staat Jitty van Doodewaerd stil bij de manier waarop u de vereisten van de AVG efficiënt in uw organisatie kunt implementeren en borgen. Via praktijkcases komt de theorie tot leven en verwerft u informatie die direct toepasbaar is in de praktijk (niet alleen B2C, maar ook B2B-advertentieverkoop, HRM, informatiebeveiliging etc.) Ook wordt aandacht besteed aan de eisen waaraan een dataprotectieplan minimaal moet voldoen, welke audits, checks en balances je in kunt bouwen om je privacy policy op orde te houden.
- Opstellen van een privacybeleid
- Het principe van accountability bij privacy
- Inrichten van een verwerkingenadministratie
- Grip op bewerkers en data-uitwisseling
- Toestemming en informeren
15.45 Pauze
16.15 Meer rendement uit data: de leercurve van NRC door Xavier van Leeuwe, Director of Marketing and Data bij NRC Media
NRC doorliep meerdere fasen in zijn marketingdatastrategie. Centraal voor Xavier staat de vraag hoe de marketingdatastrategie bijdraagt aan het businessmodel van NRC. Hoe is NRC zijn datastrategie gestart met de opzet van een datateam, en waar begon de impact op de business? Hoe zien de best practices eruit die hebben geleid tot meer efficiëntie en een hogere return on data (ROD)? Ook hebben we Xavier gevraagd om de vertellen hoe hij andere afdelingen wist te betrekken in het verbeteren van processen, net als de tools die werden ingezet. We zijn nieuwsgierig naar de praktische insights en adviezen die Xavier zal delen met NUV-vakgenoten.
16.45 Afsluiting en borrel
INFORMATIE
Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.
Aanmelden voor de reservelijst
*Betalings- en annuleringsvoorwaarden
Na deelname ontvang je van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Je kunt je zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Bij afmelding 6 t/m 9 werkdagen voor de bijeenkomst wordt 75% en bij afmelding 0 t/m 5 werkdagen wordt 100% in rekening gebracht. Voor MMA- en MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 175,-. Dit bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht. Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.