NUV Academy_gratis voor leden MMA

GRATIS DEELNAME NUV Academy – De kracht van data IV: Marketing in een hogere versnelling

In deze bijeenkomst staat de eigen praktijk van de deelnemers centraal tijdens instrumentele break-outsessies.

Let op: De bijeenkomst is momenteel volledig volgeboekt. U kunt zich nog wel aanmelden voor de reservelijst. Op volgorde van binnenkomst worden nieuwe aanmeldingen gehonoreerd wanneer er afzeggingen zijn.

In een wereld waarin klanten een real time, mobiel en gepersonaliseerd aanbod van uitgevers en adverteerders verwachten en waarin alles met alles is verbonden, zijn een datastrategie en een datagedreven organisatie onontbeerlijk. (Big) data is geen hype maar de basis voor de ‘competitive edge’ van uitgeverijen. Met datagedreven processen presteren ze beter.

NUV Academy wil uitgevers ondersteunen en stimuleren om datagedreven business te ontwikkelen om in een door algoritmen gedomineerde markt een eigen rol te kunnen blijven spelen, naast reuzen als Google, Amazon, Facebook en Apple. Daarom organiseert NUV Academy meerdere bijeenkomsten onder de paraplu ‘De kracht van data’. In 2016/2017 vonden de volgende bijeenkomsten plaats:

  • Introductie Big data: ’Optimalisatie van de klantpropositie’: wat elke manager moet weten over big data en waar en hoe je kunt beginnen met database publishing.
  • Inspiratiebijeenkomst ‘Business en content optimalisatie met data’: een mozaïek van cases.
  • ‘Data Governance in het uitgeefmediabedrijf’, over de privacyaspecten van persoonsgebonden marketingdata.

In deze vierde bijeenkomst staan marketing en sales op basis van data (databasemarketing) centraal. Uitgeefmediabedrijven bevinden zich in verschillende fasen als het gaat om de toepassing van data in marketing en sales. In deze bijeenkomst gaan de deelnemers aan de slag met de acceleratie van databasemarketing in de eigen organisatie.

Na een introductie van diverse modellen voor databasemarketing worden er drie cases gepresenteerd in verschillende toepassingsstadia en uitgeefmarkten. Zij vormen de opmaat en leidraad voor drie interactieve break-outs op verschillende niveaus. De deelnemers gaan aan de slag met de instrumentele bepaling van de invoeringsstappen die voor de versnelling en uitbouw van databasemarketing in de eigen organisatie van toepassing zijn.

PRAKTISCH

Voor wie? Iedereen die betrokken is bij de strategie en toepassing van databasemarketing: directies, management, marketing-, account- en salesmanagers, productmanagers, uitgevers en (hoofd) redacteuren die databasemarketing inzetten voor de optimalisatie van hun business
Wanneer? Dinsdag 9 mei 2017, 13.30-17.00 uur
Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
Kosten?* Gratis voor MMA- en MVW-leden; NUV-leden betalen € 175,-; niet-leden betalen € 350,-*. Prijzen excl. btw.
Inschrijven? Je vindt hier het inschrijfformulier

NUV Academy 090502917

PROGRAMMA

13.30 – Ontvangst en deelnemersregistratie

14.00 – ‘Big data, big bullshit’?!
Pascal van Hattum, directeur van SAMR Data Creatives, legt aan de hand van verschillende voorbeelden uit hoe dit nu zit. In deze sessie (her)definiëren we big data, laten we zien welke databronnen beschikbaar zijn en laten we zien wat je ermee kan in de dagelijkse praktijk aan de hand van diverse modellen.

14.30 – Hoe start een kleine uitgever zelf met data?
Door Erik Clabbers, GEA Consultancy. Aan de hand van een praktijkcasus maakt Erik inzichtelijk hoe een kleine uitgeverij met weinig middelen een start kan maken met marketing en publishing op basis van zelf verzamelde data. Met een eenvoudige aanpak en zonder ingewikkelde software is er veel te realiseren. De eenvoud bepaalt het succes.

14.45 – De onlinestrategie van Zwijsen België
Door Marianne Dewandeleer, marketingmanager. Marianne deelt haar ervaringen met het inzetten van een online marketingstrategie. Haar presentatie behandelt:

  • de instrumentele invoering van een datagedreven, inbound marketingstrategie die zich toelegt op lead detection, lead generation, lead nurturing en lead scoring voor de sales pipe en een strategie die, waar mogelijk, al een salesconversie online realiseert;
  • het via nauwkeurige data-analyse van online gedragingen en acties kunnen voorspellen waar de grootste verkoopkansen liggen;
  • de betekenis van eigen datasets en de mogelijkheden voor differentiatie in de markt, customer journey en customer experience en care, retentiemarketing etc.

15.00 – Op weg naar top notch databasemarketing bij New Skool Media
Door Rob Koghee, eigenaar en directeur van New Skool Media. Rob deelt als marketeer zijn jarenlange ervaring met het gebruik van data in de tijdschriftenbranche. Over keuzes, valkuilen en timing. Over zijn strategische visie om bij New Skool Media een ‘datadriven’ businessmodel werkend te krijgen. Hoe met metadata en goede taxonomie de waarde van bestaande content kan worden ingezet voor e-commerce als verdienmodel en over de rol van marketingdata voor het slagen van deze missie. Wat moet je doen en wat juist niet?

15.25 – Pauze

15.45 – Acceleratie van je database-marketingpraktijk: drie interactieve break-outsessies

  • Break-out 1: Uit de startblokken (onder leiding van Erik Clabbers)
    Voor deelnemers uit uitgeverijen die met zeer beperkte middelen willen experimenteren om de eigen mogelijkheden van de inzet van data willen ontdekken.
  • Break-out 2: Verbeteren van de ‘competetive edge’ (onder leiding van Aloys van Balen van GEA Data & Marianne Dewandeleer)
    Voor deelnemers uit uitgeverijen die datagedreven marketing/sales inzetten om concurrentievoordeel te halen.
  • Break-out 3: Data als basis voor missie en strategie (onder leiding van Pascal van Hattum)
    Voor deelnemers uit uitgeverijen die werken vanuit een breed gedragen visie en al werken met geautomatiseerde databasemarketing/sales en dat verder willen uitbouwen met datasets van derden.

16.30 – Plenaire afsluiting

17.00 – Napraten met een hapje en een drankje

Deelnemers ontvangen na de bijeenkomst een gevisualiseerd verslag met de kernpunten van de bevindingen van de break-outsessies.

Inschrijfformulier

INFORMATIE

Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden
Na inschrijving ontvang je van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Je kunt je zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 175,-, dit bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht.

Deel dit artikel