Mediafederatie Academy voor MMA leden

Kom op donderdag 31 maart a.s. alles te weten over podcasting tijdens de Mediafederatie Academy sessie ‘Podcasting – een must in je mediamix?’ De MMA biedt haar leden de mogelijkheid om deze bijeenkomst kosteloos bij te wonen.

Experimenteer jij al met podcasts? De populariteit van podcasts is enorm en voor veel uitgevers een interessante uitbreiding op het merk of op de uitgeefportfolio. Met een verschuiving in luistergedrag ontstaat ook een verschuiving van advententiebudgetten. Daarnaast investeren techreuzen en uitgevers flink in betaalde podcastabonnementen, betaalmuren en affiliate programma’s voor makers. Enkele voorbeelden: zo kocht voor NY Times voor 25 miljoen dollar een podcastbedrijf om uit te breiden naar audiojournalistiek. Amazon gaat voor abonnementen en kocht Wondery voor 300 miljoen dollar. Spotify investeerde 500 miljoen dollar in de overnames van o.a. uitgever Gimlet, technisch platform Anchor en discovery platform Podz.

Wil je weten of een podcast strategisch van toegevoegde waarde kan zijn voor jouw merk of bedrijf? Heb je plannen om een podcast te maken? Of produceer je er al een, maar leer je graag van ervaringen van andere podcastmakers? Laat je inspireren en doe mee!

Sprekers

Eline Ronner. Podcast Strategist en co-founder van New Narrative. Eline Ronner is bedrijfskundige en zelfstandig podcastmaker. Vorig jaar richtte zij met drie compagnons podcast productiebedrijf New Narrative op. Daarnaast is ze nog regelmatig te horen als voice-over en als podcast host. Voorheen was Eline bij BNR (FD Mediagroep) redactioneel eindverantwoordelijk voor de podcasts. Daarvoor was zij consultant en freelance journalist bij onder meer Business Insider, Omroep WNL en Management Team.

Michael Petit. Manager Marketing en Consultant bij onderzoeksbureau Markteffect. Sinds 2019 is hij verantwoordelijk voor de uitvoering van de Markteffect Podcast Monitor, een onderzoek dat tweemaal per jaar verschijnt naar de populariteit, het luistergedrag en het sentiment rondom podcasts in Nederland.

Marc Nijhuis. Audio Missionary en Podcast Predikant bij VISIONAIR ORDINAIR, een audioproductiebedrijf dat zich volledig toelegt op creatieve producties met een rijke verscheidenheid aan audiomogelijkheden (op basis van Noise, Voice, Music, Props & Silence). Samen met opdrachtgevers creëren ze sweet spot concepten. Voorheen werkte Marc o.a. als content mediastrateeg en als brand partnership manager bij RTL en in accountfuncties bij Sanoma Media.

Daniel Kok. Head of Creative & Content bij AM Beyond*, een nieuw contentlabel van mediabureau Abovo Maxlead. Hij begon zijn carrière in de wereld van TV-productie bij o.a. IDTV. Daarna werkte hij als contentstrateeg bij diverse exploitanten zoals Sanoma, Mediahuis en LINDA. Daar ontwikkelde hij podcasts voor o.a. Coca-Cola, Google, ABN-AMRO en Activia. De afgelopen twee jaar presenteert hij samen met Thijs van Dijk de podcast Bakkie Media.

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum

31 maart 2022

Tijd
Locatie

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam. Het betreft een offline bijeenkomst.

Kosten

MMA subsidieert deelname van MMA leden volledig*
Niet-leden: € 550,- *

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

Deel dit artikel