Mediafederatie Academy voor MMA leden

Kom op donderdag 14 april a.s. naar de ‘Crash Course Contentmarketingstrategie’ van de Mediafederatie Academy. De MMA biedt haar leden de mogelijkheid om deze bijeenkomst kosteloos bij te wonen.

Dat content cruciaal is voor een merk in dit digitale tijdperk weet jij, als uitgever en mediaprofessional, als geen ander. Alleen op Youtube wordt er al 500 uur aan content per minuut geplaatst (Bron: Ad.nl). Hoe zorg jij dat je als media(merk) zichtbaar bent? Velen merken maken een videoserie, reeks artikelen, social posts, e-mails of podcasts. Maar dit zijn de tactieken. Terwijl juist strategie een onmisbaar competent is om jouw marketingdoelen te realiseren. Strategie langdradig en ingewikkeld? Zeker niet! Doe mee en schrijf jouw killer strategie.

Aan bod komen de belangrijkste begrippen en modellen ter voorbereiding op het schrijven van je strategie. Vervolgens doorloop je in negen stappen de aanpak voor een resultaatgerichte en impactvolle contentmarketing.

Laat je op deze dag inspireren en ga hands-on aan de slag in deze crash course. Je leert:

  • De belangrijkste begrippen en modellen;
  • Waar je begint met jouw strategie;
  • Hoe je jouw doelgroep het beste omschrijft;
  • Hoe andere merken dit doen;
  • Wat de meest voorkomende doelen en KPI’s zijn;
  • Wat het allerbelangrijkste onderdeel is van een succesvolle contentmarketingstrategie;
  • Welke en hoe je jouw contentdomeinen en onderwerpen kiest;
  • Wat een goede opzet voor een impactvolle contentkalender inhoudt;
  • Hoe een professionele contentmarketingorganisatie eruitziet;
  • Welke stappen je doorloopt in de contentmarketingorganisatie;
  • Wat het geheim is om op de meest effectieve manier content te produceren;
  • Hoe je in kaart brengt op welke kanalen jouw content zichtbaar is;
  • Wat voor soort kanalen er zijn om jouw unieke content te verspreiden;
  • Hoe je het succes van jouw contentaanpak meet, monitort en verbetert;
  • Hoe je zelf succesvol aan de slag gaat.

En nog veel meer….

Trainers

De trainers Merel Braakman en Samantha Nagtegaal, oprichters van Digitalheads en ieder 20+ jaar ervaring bij A-merken en in media, bieden direct toepasbare praktische handvatten. Via handige templates en veel voorbeelden nemen ze jou mee door de Strategy Steps; negen effectieve stappen voor het schrijven van een succesvolle contentmarketingstrategie.

Programma

09:15 – Ontvangst en deelnemersregistratie
09:30 – Start ochtendprogramma
12:30 – Lunchpauze en netwerkgelegenheid
13:00 – Start middagprogramma
15:30 – Vragen en discussie
16:00 – Einde programma

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum

14 april 2022

Tijd

09:15 – 16:00 uur.

Locatie

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam. Het betreft een offline workshop.

Doelgroep

Contentmakers, productontwikkelaars, communicatie-, product-, community-, brand- en marketingmanagers, uitgevers, business developers, marketeers.

Kosten

MMA subsidieert deelname van MMA leden volledig*
Niet-leden: € 550,- *

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

Deel dit artikel