Uitnodiging VINEX bijeenkomst: Publishers en Retailers langs dezelfde digitale lat gemeten
Op donderdag 27 november organiseert VINEX (Verenigde Internet Exploitanten) een open user bijeenkomst. Publishers en Retailers pakken beiden relevant media bereik. Wat kunnen zij van elkaar leren en hoe kan NMO Online hier ondersteunen? Tijdens de bijeenkomst hoor je de laatste ontwikkelingen op het gebied van mediabereiksonderzoek.
Het medialandschap is voortdurend in beweging, en dat is zichtbaar in de resultaten van NMO Online. Publishers en Retailers pakken beiden relevant media bereik. Concurrenten of partners? Wat kun je van elkaar leren en hoe kan NMO Online hier ondersteunen? Dit is het centrale thema van de volgende VINEX Open User Group. Niet alleen VINEX leden maar iedereen die meer wil leren over de laatste ontwikkelingen op het gebied van mediabereiksondezoek is van harte welkom:
- Datum: 27 november 2025
- Tijd: 15:00, inloop vanaf 14:30, einde om 17:00
- Locatie: Peter van Anrooystraat 7, Amsterdam
Programma
Opening Joris van Lierop, directeur VINEX
NMO Online brengt het digitale bereik van Nederland in kaart. Vroeger echt een ‘club van publishers’, maar de uitgeefmerken zijn zeker niet de enige digitale merken met goed bereik in het Nederlands landschap. Ook retail weet de Nederlander digitaal goed te bereiken. Welke kansen biedt NMO aan retailers en uitgevers en zijn hier misschien ook gezamenlijke kansen?
Patricia Sonius (NMO) en Martijn Brinkhoff (NMO)
NMO in actie: Welke interessante insights zijn uit deze benchmark voor bereiksonderzoek te halen voor exploitanten, planners, adverteerders en retailers. Twee NMO-cases belicht, Publisher en Retail Media.
Sarah Reintjes, Onafhankelijk Digital Transformation specialist
Sarah Reintjes heeft haar sporen verdiend als transformatie manager in zowel het domein van digital publishing als binnen Retail Media. Ze werkte voor klanten als Sanoma, G+J, Ahold, Jumbo en Hello Fresh. Daarmee kent ze de overeenkomsten en verschillen tussen beide partijen. Allemaal media of toch hele andere dieren? Concurrent, partner? Verschillen, overeenkomsten? En wat kunnen partijen van elkaar leren?
NMO Cross Media, hoe ziet dat eruit?
Publishers en Retailers hebben beiden een 360 graden benadering omarmd in het bereiken van hun doelgroepen. Digital, Print, Video, Outdoor, alles heeft zijn eigen gebruiksmoment en impact. Hoe maak ik hiervoor een mediaplan, hoe weet ik wie ik heb bereikt en optimaliseer ik mijn inzet in content creatie of marketingbudget? Een update vanuit NMO op het belangrijke NMO Cross Media traject.
Afsluiting door Joris van Lierop (directeur VINEX) en netwerkborrel.
Aanmelden kan hier.
Bron: VINEX