
Bakkie Media met…Freek Jansen & Pieter Zwart (VI)
Hoe transformeer je met succes een businessmodel van een traditioneel magazinemerk?
In deze derde aflevering van Bakkie Media met Smaakmakers spreken we niet 1, maar 2 hoofdredacteuren en dat zijn niemand minder dan Freek Jansen en Pieter Zwart, de grondleggers van het hernieuwde succes van voetbalweekblad Voetbal International. Op dit moment heeft het merk meer digitale abonnees dan print-abonnees en zijn ze erin geslaagd om hun businessmodel volledig om te draaien.
Hoe gaan zij om met hun duo-rol en welke lessen hebben ze geleerd van hun voorganger Johan Derksen? En hoe gebruiken ze naast het magazine ook al hun andere kanalen om 24/7 actueel voetbalnieuws te kunnen bieden? Ze vertellen hoe zij in alles wat VI doet de klant centraal zetten en wanneer voor hun het keerpunt was om het merk drastisch te gaan veranderen. Welke invloed heeft Johan Cruijff gehad op het succes van VI en wat heeft Freek geleerd over zijn eigen merk van zijn 11-jarige dochter?
Ook krijgen we aan het einde van de podcast een mooie scoop van de VI-mannen over een unieke samenwerking met een ander groot, iconisch mediamerk.
Dat en nog veel meer hoor je in deze derde aflevering van Bakkie Media met Smaakmakers.