Mediafederatie Academy: Inspiratiesessie online consumentengedrag
Donderdag 14 november 2024: Inspiratiesessie online consumentengedrag van 9.00-12.00 uur.
Leer over online consumentengedrag m.b.t. media. Aan bod komen thema’s als:
- het gebruik van en de effecten van gepersonaliseerde media;
- de effectiviteit en invloed van (nieuws via) sociale media op volwassenen/jongeren in vergelijking met de klassieke media;
- politieke beïnvloeding door social media en de invloed van sociale media op maatschappij en mentale gezondheid;
- de ‘versnacking van content’: gevoelens, behoeftes en het gedrag ten aanzien van het (online) gebruik van steeds korter durende content;
- verschillen tussen generaties (denk aan leeftijdsgroepen 16-24 jaar, 25-34 jaar, 35-49 jaar en 50-65 jaar);
- mediavoorkeuren en de plaats van papier/folio.
Uiteraard gaan we graag in gesprek hoe je als uitgeef- en mediaprofessional om kunt gaan met deze ontwikkelingen.
Sprekers zijn Prof. Dr. Judith Möller (hoogleraar “Empirisch communicatieonderzoek, in het bijzonder
mediagebruik en sociale media-effecten” aan de Universiteit van Hamburg in samenwerking met
het Leibniz Instituut voor Mediaonderzoek Hans Bredow Instituut (HBI)) en Michiel Rotteveel (directeur onderzoek bij en mede-eigenaar van marktonderzoeksbureau MediaTest).
Programma duurt van 9.00-12.00 uur.
Download hier het programma (pdf).