PROGRAMMA FIPP INSIDER AMSTERDAM – 17 oktober 2024

12.30 uur – 16.30 uur (inclusief lunch en borrel), Aristo Meeting Center Amsterdam, Teleportboulevard 100, Amsterdam.

In samenwerking met de internationale magazine organisatie FIPP organiseert de MMA exclusief voor haar leden donderdagmiddag 17 oktober a.s. een inspiratiesessie met nationale én internationale sprekers met als centrale thema ‘Always audience first’.

Vier sprekers presenteren hun visies op de kracht van papier, de abonnementen business, de toekomst van print en hoe digitale inkomsten te verhogen. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Irene Smit (creative director Flow Magazine en hoofdredacteur Psychologie Magazine) verdiept zich in de kracht van papier. Ze onthult de verrassende connectie tussen papier en mentale gezondheid. Ontdek hoe de tastbaarheid van papier kan helpen om focus en creativiteit terug te winnen in dit digitale tijdperk en hoe activiteiten zoals het lezen van tijdschriften, dagboekschrijven, vision boarding en creatieve therapie de jongere generaties kunnen helpen om te ‘vertragen’ en te navigeren door de uitdagingen van onze snelle, digitale wereld.

Steve Price (independent consultant, business partner at Atlas) stelt de klant centraal bij de abonnementen business. Abonnementen zijn een klantgerichte relatie en het publiek moet centraal staan in alles wat je doet om volumes en inkomsten te laten groeien. Steve heeft gewerkt met meer dan 250 mediamerken, met bedrijven als Hearst, The Telegraph, Dennis Publishing, Future en Immediate Media. Hij zal een aantal gouden regels delen die helpen bij het opbouwen van een succesvol, winstgevend en stabiel abonnementsmodel.

Peter Houston (co-host of the Media Voices podcast and publisher of The Grub Street Journal), gelooft dat er een toekomst is voor print in het magazine media portfolio. Hij denkt echter dat de enige manier om daar als industrie te komen, is door een interventie te ensceneren, een eerlijke erkenning van de uitdagingen waar we voor staan ​​met ons oudste format. Alleen dan kan de magazine business volledig profiteren van nieuwe kansen in print en een duurzame weg voorwaarts creëren. Het ‘print is dood’ verhaal in magazine publishing sterft. Uitgevers moeten zich opnieuw bezighouden met het format voor print om echt een comeback te maken. Peter heeft een aantal ideeën hoe dit te bewerkstelligen.

Marc Bongers (director B2C & innovation, Roularta Media Group), zal spreken over het verhogen van digitale inkomsten door bundeling in een app-first-benadering. Ontdek hoe Roularta, een van de grootste magazine-uitgevers in de Benelux, de sector revolutioneert met zijn nieuwe multimedia-app die alle magazinemerken van Roularta samenvoegt in één naadloos platform. Na een succesvolle lancering in België breidt deze app zich nu uit naar Nederland en biedt een uitgebreide oplossing die abonnementsbundeling combineert met een uniforme digitale ervaring. Marc onderzocht hoe de strategie van Roularta niet alleen aansluit bij de moderne verwachtingen van de consument, maar ook een substantiële omzetgroei genereert door multi-brand en multi-user engagement te benutten.

Klik hier voor het volledige middagprogramma en het aanmeldformulier.

FIPP Insider Amsterdam is onderdeel van een inspiratiedag die de Magazine Media Associatie (MMA) organiseert in samenwerking met FIPP en De Mediafederatie Academy. Bekijk hier het gehele dagprogramma.

 

 

 

 

Deel dit artikel