Wie wordt de nieuwe BeLOFte van het Jaar?

Aanstormend talent opgelet: schrijver, vormgever, blogger, uitgever, marketeer of data ‘wizzkid’, echt iedereen in het magazine mediavak maakt kans om de Mercur BeLOFte van het Jaar te winnen. Of je nu in vaste dienst bent of freelancer. De winnaar krijgt de Mercur, de roem én ook € 2.500 van het Lucas-Ooms Fonds voor persoonlijke ontwikkeling.

Pieter Zwart (VI): “Het winnen van de Mercur BeLOFte hielp mij enorm”

Pieter Zwart, hoofdredacteur van VI, was redacteur toen hij de prijs in 2016 won, vanwege zijn experimenten met datajournalistiek. Inmiddels heeft hij VI als hoofdredacteur omgeturnd tot een (digitaal) medium van morgen. “Het winnen van de Mercur BeLOFte heeft mijn carrière absoluut versneld.”

Arjun Chadha (BeLOFte 2020) is oprichter en maker van het hiphop tijdschrift Get Familiar. De Mercur gaf hem destijds energie om door te gaan, omdat het bevestigde dat mensen de waarde ervan inzien. Het tijdschrift (met lange, diepgaande verhalen) is alleen in print verkrijgbaar en wordt nu wereldwijd verkocht.

En wie wordt de opvolger van de meest recente BeLOFte-winnaar (2022), hoofdredacteur Knipmode Lotte Valkenburg. Ze stofte het imago van Knipmode af met een digitale transformatie, dat trok een nieuw, jonger publiek en ze introduceerde nieuwe (digitale) verdienmodellen en ideeën. Haar advies: “Focus op de huidige trends, betrek je doelgroep actief en wees bereid om traditionele werkwijzen los te laten. Zie je het complete plaatje, dan ben je future proof.”

Nog 10 dagen: inzenden sluit 5 september a.s!

Zend nú in voor de Mercur BeLOFte van het Jaar of voor de vier andere categorieën: Magazine MediamerkInnovatiePartnership en (nieuw!) Redactieteam van het Jaar.

Deel dit artikel