Geselecteerd door MMA: bijeenkomsten Mediafederatie Academy najaar 2022
MMA heeft in samenwerking met de Mediafederatie Academy weer interessante bijeenkomsten voor je op het programma staan t/m december 2022. Meld je alvast aan, want het aantal plaatsen is beperkt.
Door de technologische ontwikkelingen en mediaconvergentie in de uitgeefindustrie is er binnen alle uitgeefsectoren behoefte aan permanente kennisupdate en vaardigheidsontwikkeling over thema’s die samenhangen met digitaal uitgeven, op zowel strategisch als operationeel niveau. Met de Academy ondersteunt de Mediafederatie lidbedrijven van de vier bij de Mediafederatie aangesloten brancheverenigingen (Groep Algemene Uitgevers (GAU), Magazine Media Associatie (MMA), Media en Educatie voor Vak & Wetenschap (MEVW) en NDP Nieuwsmedia) hierbij.
Onderstaande sessies worden medewerkers van de MMA-lidbedrijven gratis of met korting aangeboden:
– Oktober 2022 –
Ongeacht je expertise ga je tijdens deze crash course direct aan de slag met je eigen meegebrachte casus. Je hebt daar geen tools voor nodig en kunt het geleerde direct op alle niveaus binnen je organisatie implementeren. Je leert Brein & Gedrag principes kennen en toepassen in elk domein, met een praktische vertaalslag naar de uitgeefmediabranche. Je past de theorie toe op je eigen casus zodat je de deur uitgaat met concrete ideeën over hoe jij beter op de behoeftes van je klant kunt inspelen.
Leer de Brein & Gedrag mindset, processen, tools en tactieken doorgronden aan de hand van de expertise van Neurofied en ontdek de wereld van de onzichtbare invloeden.
Praktische informatie
Datum: | 4 oktober 2022 |
Tijd: | – |
Locatie: | Online via MS Teams |
Doelgroep: | Voor iedereen die bij wil blijven op het gebied van technologische ontwikkelingen in media- en uitgeefland. Geen voorkennis nodig. |
Kosten: | MMA subsidieert deelname van MMA-leden volledig* Niet-leden: € 79,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Meer doen met data? Maar hoe dan?
Data Science, Big Data, Advanced Analytics… Iedereen heeft in de dagelijkse praktijk wel met data te maken en kan het knap lastig zijn om de juiste verbanden te leggen, inzichten te krijgen en daadwerkelijk kansen te herkennen. Hoe kun je meer datagedreven gaan werken? Leer van experts en ervaringsdeskundigen.
- In het eerste deel van dit webinar gaat Max Mertens in op de potentie van data, en vooral ook de combinatie van verschillende databronnen. Hij neemt jou mee in zijn ervaringen, waarbij je ook zelf aan de slag kan gaan aan de hand van je eigen praktijksituatie.
- In het tweede deel neemt Joyce je mee in de mogelijkheden van Customer Engagement. Welke mogelijkheden zijn er? Wat is de impact op je organisatie? Hoe maak je het meetbaar? En hoe richt je dit succesvol in? Aan de hand van een ‘centrale toetsing’ maken we inzichtelijk hoe ver je zelf bent en aan de hand van voorbeelden geeft Joyce je handvatten hoe je succesvol te werk gaat in je eigen organisatie.
Praktische informatie
Datum: | 6 oktober 2022 |
Tijd: | – |
Locatie: | Het betreft een online bijeenkomst. |
Doelgroep: | Voor business developers, innovatiemanagers, (hoofd)redacteuren, productontwikkelaars, communicatie-, product-, community-, social media, brand- en marketingmanagers, uitgevers, business developers, marketeers, L&D’ers etc. |
Kosten: | MMA subsidieert deelname van MMA-leden volledig* Niet-leden: € 350,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
– November 2022 –
Tech Update: Immersive Technology
Een verkennende masterclass van trends, impact en middelen in de online marketingmix 2020 & praktische oefeningen met de toepassing ervan.
Praktische informatie
Datum: | 1 november 2022 |
Tijd: | – |
Locatie: | Online via MS Teams |
Doelgroep: | Voor iedereen die bij wil blijven op het gebied van technologische ontwikkelingen in media- en uitgeefland. Geen voorkennis nodig. |
Kosten: | MMA-leden: € 49,-* Niet-leden: € 79,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
SEO Update – wat is nieuw en hoe organiseer je het?
Krijg inzicht en antwoord op vragen als welke eisen stelt SEO aan content? Hoe werkt SEO en wat is geschikte content? Wat is de relatie tussen Adwords en SEO? En hoe organiseer je het werkproces binnen je organisatie?
Praktische informatie
Datum: | 3 november 2022 |
Tijd: | – |
Locatie: | Webinar (Online Classroom) |
Doelgroep: | Marketeers, redactieleden en uitgevers en iedereen die zich bezighoudt met online content en online marketing en meer resultaat wil behalen met de inzet van SEO. |
Kosten: | MMA-leden: ontvangen een volledige MMA-subsidie* Niet-leden: € 350,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Digitale toegankelijkheid
Vanaf 28 juni 2025 zijn uitgevers verplicht aan de richtlijnen voor toegankelijke producten en diensten te voldoen voor mensen met een beperking zoals slechtziendheid, doofheid en reuma. Dat geldt voor:
- e-books: zowel het product als de gehele dienst, het klanttraject, en
- e-commerce: betaalde producten en diensten.
Belangrijk dus om daarop voorbereid te zijn!
Praktische informatie
Datum: | 10 november 2022 |
Tijd: | – |
Locatie: | Online, via MS Teams |
Doelgroep: | Omdat toegankelijkheid de verantwoordelijkheid is van iedereen in het publicatieproces is deze training relevant voor uitgeefcoördinatoren en uitgevers, productiebegeleiders, projectmanagers en product owners, ontwerpers en vormgevers, ontwikkelaars en testers en voor redacteuren en contentspecialisten. Let op: Deze online training is voor deelnemers die niet al aan de TPUB2 sessies hebben deelgenomen. |
Kosten: | MMA-leden: ontvangen een volledige MMA-subsidie* Niet-leden: € 550,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Tech Update: Tekstrobots
Amper een maand na zijn introductie was tekstrobot ADAM de auteur met de meeste artikelen op RTLNieuws.nl op zijn naam. En ADAM is niet alleen. Ook andere mediabedrijven in binnen- en buitenland experimenteren volop met de mogelijkheden voor geautomatiseerde nieuwsberichten.
Je krijgt in deze online bijeenkomst antwoord op vragen als: Wat zijn tekstrobots en hoe ontwikkelt dit fenomeen zich in de toekomst? Welke kansen bieden tekstrobots in content creatie? En wat is de impact van deze technologie op de media- en uitgeefbranche?
Praktische informatie
Datum: | 29 november 2022 |
Tijd: | – |
Locatie: | Online via MS Teams |
Doelgroep: | Voor iedereen die bij wil blijven op het gebied van technologische ontwikkelingen in media- en uitgeefland. Geen voorkennis nodig. |
Kosten: | MMA-leden:€ 49,-* Niet-leden: € 79,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
– December 2022 –
Innoveren – van klantvraag naar oplossing
In deze praktische workshop pak je relevante verbeterings- en vernieuwingsvraagstukken aan. Je krijgt handvatten hoe je stapsgewijs van een interne of externe klantvraag via het kernprobleem tot succesvolle oplossingsrichtingen kunt komen. Én hoe je je oplossingsrichting aan de man brengt.
Op (inter)actieve wijze beleef je in één dag de fasen van het innovatieproces en maak je daarbij steeds kleine uitstapjes naar de theorie. Laat je inspireren en ga hands-on aan de slag met met verbetering en vernieuwing!
Praktische informatie
Datum: | |
Tijd: | – |
Locatie: | De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam. Het betreft een offline workshop. |
Doelgroep: | Voor contentmakers, (hoofd)redacteuren, productontwikkelaars, communicatie-, product-, community-, brand- en marketingmanagers, uitgevers, business developers, marketeers, L&D-managers. |
Kosten: | MMA-leden: ontvangen een volledige MMA-subsidie* Niet-leden: € 550,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Over de Mediafederatie Academy
De Mediafederatie Academy is het professionaliserings- en netwerkplatform voor de uitgeefbranche. De Mediafederatie Academy brengt medewerkers van lidbedrijven van de brancheverenigingen (Groep Algemene Uitgevers (GAU), Magazine Media Associatie (MMA), Media en Educatie voor Vak & Wetenschap (MEVW) en NDP Nieuwsmedia) samen, zodat zij kennis en best practices kunnen delen via strategische en themabijeenkomsten. Ook stelt de Academy specifieke programma’s samen op verzoek van de vier brancheverenigingen. De Academy voorziet in:
- versterking van de uitgeefindustrie van binnenuit;
- vergroting van de exposure van de uitgeefindustrie bij stakeholders;
- professionalisering van de branche;
- themabijeenkomsten voor (operationeel) management en directies over digitale topics;
- een platform voor talent, samenwerkingspartners en acquisitieproposities.
Meer informatie over de Mediafederatie Academy is hier te vinden.