Unieke, gezamenlijke en branchebrede tijdschriftencampagne van start

Maandag 12 september 2022 start een unieke, gezamenlijke en branchebrede tijdschriftencampagne voor tabaks- en gemakswinkels en boekhandels in Nederland. Deze winkels zijn in de Covid periode hard getroffen door de lockdowns en nog steeds zijn er consumenten die de weg niet terug hebben weten te vinden naar deze winkels voor de aankoop van tijdschriften. Bovendien zorgen de verontrustende (economische) ontwikkelingen in de wereld voor een dalend consumentenvertrouwen.

Door deze ontwikkelingen ontstond de noodzaak om – op een ongebruikelijke korte termijn – samen met alle marktpartijen, een promotie campagne op te starten gericht op het brede tijdschriftenassortiment bij de deelnemende winkels. Distributeur Betapress, onderdeel van Audax, heeft het initiatief genomen om samen met Aldipress, de Magazine Media Associatie (MMA), AKO, Blz, Bruna, CIGO, De Giftclub, Libris, Primera, ReadShop én alle Nederlandse en internationale uitgevers een unieke tijdschriftencampagne op te zetten. Alle krachten van de deelnemende partijen worden daarbij gebundeld.

De kracht van de deelnemende winkels is dat er een zeer rijk en divers aanbod van tijdschriften beschikbaar is, gericht op de meest uiteenlopende leesbehoeftes van de consument. Daarnaast is het belangrijk om een pluriform aanbod van tijdschriften te hebben én te behouden voor nieuwsgaring, inspiratie, educatie en ontspanning. De pay-off van de campagne is: “Hoe specifiek je interesse ook is, wij hebben er een tijdschrift over”. De consument wordt gestimuleerd om naar de deelnemende winkels te gaan en deel te nemen aan de winactie “Koop een tijdschrift en maak kans op een jaar lang een gratis tijdschrift naar keuze of € 50,00 tijdschrift tegoed bij je lievelingswinkel”.

De actie loopt tot 3 oktober 2022 en wordt door alle partijen ondersteund met onder andere tijdschriftadvertenties, radio commercials, promotiematerialen in de winkels en zal ook zichtbaar zijn op de social media kanalen van de betrokken partijen. Kijk voor meer informatie op www.tijdschriftenwinactie.nl.

Deel dit artikel