UITNODIGING: exclusieve MMA-informatiesessie (online) inzake lancering NMO Print & Merken Monitor (NPMM)

Op 6 december aanstaande lanceert NOM de eerste nieuwe publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek): de NMO Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021-III).

Onderzoek

Naast de printbereikscijfers worden in de publicatie ook de geïntegreerde print en digitaal bereikscijfers opgenomen (het zogenaamde bereik van mediamerken). Digitale bereiksgegevens van websites en apps zijn afkomstig uit het internetbereiksonderzoek NOBO (periode Q2 2021). Printbereik is de currency voor mediaplanning van nieuwsmedia en magazines; het geïntegreerd bereik van print en digitaal geeft een compleet beeld van het lezen van totale mediamerken, ongeacht het platform waarop content wordt verspreid.

Presentatie 

Dinsdag 30 november a.s. (aanvang 13.00 uur) zal aan de MMA-leden tijdens een online informatiesessie worden toegelicht welke vernieuwingen in het bereiksonderzoek zijn doorgevoerd en welke mogelijkheden dit biedt voor de gebruiker van de data. Deze bijeenkomst is exclusief voor MMA leden.

Achtergrondinformatie                 

Op 15 april 2021, is het Nationaal Media Onderzoek (NMO) geïntroduceerd. Het onderzoek is een initiatief van de organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX).  Onder de vlag van NMO zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder werden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.

PRAKTISCHE INFORMATIE
Datum: 30 november 2021
Tijd:
13:00 – 14:30 uur
Locatie:
het betreft een online bijeenkomst via MS Teams     
Presentatie:
Liesbeth Nekkers en Inken Oestmann namens het NOM-bureau, Irena Petric namens het onderzoeksbureau Ipsos
Bestemd voor:
CEO’s, marketeers, sales directors, hoofredacteuren en researchers, en overige belangstellenden vanuit de MMA-lidbedrijven

Aanmelden

Deel dit artikel