Ipsos Nederland benoemt Irena Petric tot Service Line Lead of Audience Measurement Nederland & Media Development
Irena Petric start per 1 oktober als Service Line Lead Audience Measurement & Media Development Nederland bij Ipsos. In deze rol gaat zij het team aansturen dat zich bezig houdt met het opzetten en uitvoeren van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het prestigieuze en innovatieve crossmediale bereiksonderzoek dat Ipsos eerder dit jaar heeft geacquireerd.
Over Irena Petric
Irena Petric geniet nationaal en internationaal grote bekendheid in het vakgebied van media en onderzoek. Als doctor in de communicatie wetenschappen heeft ze voor verschillende mediabedrijven gewerkt. Sinds 2003 is Petric Managing Director van NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia). Vanuit het NOM was Petric de laatste jaren intensief betrokken bij het ontwikkelen van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het crossmediale bereiksonderzoek dat de nieuwe standaarden in de Nederlandse markt gaat vervangen. Wereldwijd een primeur. Sinds 2012 Petric is the president of the European Media Research Organisation.
Versterken positie Ipsos
De komst van Irena Petric luidt de volgende fase van de uitvoering van het Nationaal Media Onderzoek in. Daan Versteeg, Country Manager Ipsos Nederland: “We zijn zeer verheugd dat Irena het Ipsos onderzoeksteam binnen media komt versterken. Het afgelopen jaar heeft het zittende Ipsos team grote stappen gezet in de op- en uitbouw van dit unieke, innovatieve cross-mediale bereiksonderzoek – daarvoor zijn we hen zeer erkentelijk. Irena zal de komende tijd alle managementtaken gaan overnemen. Zodra het onderzoek als geheel staat, zal ze zich bezig gaan houden met innovaties om daarmee klanten nog beter te ondersteunen.”
Irena Petric: Ik ben erg trots dat ik verder kan bouwen aan het crossmediale NMO project – nu vanuit Ipsos, één van de grootste internationale onderzoeksbureaus met enorme reputatie op het gebied van innovatie en mediabereiksonderzoek. Met het Nederlandse team willen we de beste combinatie van kwaliteit en innovatie inzetten om zo relevante data met vele gebruiksmogelijkheden te gaan leveren aan alle NMO stakeholders.
Petric gaat werken voor Ipsos Nederland, maar zal ook wereldwijd bijdragen aan de positie van Ipsos’ media business. Liz Landy, Global Head of Audience Measurement Ipsos: “We are excited to welcome Irena who brings with her a wealth of global audience measurement and custom media expertise. Ipsos’ media business has gone from strength to strength despite the pandemic; Irena’s international standing and experience will help us to accelerate the evolution of our key solutions.”
Overstap vanuit NMO (Nationaal Media Onderzoek)
Irena Petric heeft de laatste jaren als lid van het NMO team gewerkt aan de contouren van het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek, wat Ipsos en Kantar opzetten en uitvoeren. Johan Smit namens NMO: “Voor het ontwikkelen van het NMO-design en bij de start van NMO heeft Irena een cruciale rol gespeeld. Het is een buitenkans dat Irena nauw betrokken blijft bij NMO, zodat haar expertise en ervaring voor ons gelukkig behouden blijven.” Ipsos 2
Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM)
Sinds 2003 heeft Irena Petric als managing director van NOM haar stempel gedrukt op het printbereiksonderzoek in Nederland. Hylke van der Meer (voorzitter NOM): “Onder leiding van Irena is NOM uitgegroeid tot een vaste en betrouwbare waarde in de advertentiemarkt. Irena is een vakvrouw die de belangen en de wensen van de markt kent en daar altijd op een uitstekende manier op acteert. Voor NOM is het een geruststellend idee dat Irena vanuit haar nieuwe positie bij Ipsos vorm kan blijven geven aan het printbereiksonderzoek in Nederland.”
Over Ipsos
Ipsos is het grootste onafhankelijke onderzoeksbureau ter wereld. Beursgenoteerd, 18.000 medewerkers en actief in meer dan 90 landen. Ipsos heeft zich in de 45 jaar van haar bestaan toegelegd op het genereren van waardevolle insights rondom mens, maatschappij, markt en merk. Bij Ipsos Nederland werken zo’n 160 professionals in Amsterdam en Rijen, actief in diverse sectoren zoals Finance, FMCG, Retail, Pharma, Tech, Media en de Publieke sector.