Facebook sluit zich aan bij Stichting Reclame Code
Facebook en Stichting Reclame Code maken vandaag bekend dat Facebook de principes en doelstellingen van de Stichting Reclame Code (SRC) officieel gaat onderschrijven. Met de deze maand gesloten overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van de SRC.
De SRC is een zelfregulerende organisatie die al ruim vijfenvijftig jaar verantwoord reclamemaken bevordert om de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame op welk platform dan ook te waarborgen. De organisatie doet dit aan de hand van begrijpelijke regels voor verantwoord reclamemaken, samengebracht in de Nederlandse Reclame Code (NRC).
Deze expliciete ondersteuning van Facebook vormt een belangrijke aanvulling op het eigen advertentiebeleid, waarin voorschriften staan voor advertentiecontent en het plaatsen ervan.
Elke dag komen miljarden mensen van over de hele wereld samen op de platformen van Facebook om contact te zoeken, te inspireren en geïnspireerd te worden. Echter, die mensen maken niet alleen onderling contact, ze komen ook in aanraking met miljoenen bedrijven. Facebook wil ervoor zorgen dat, wanneer mensen en bedrijven samenkomen op zijn platformen, beide groepen waarde uit de interactie halen. Dat kan alleen als die platformen veilige en betrouwbare plekken zijn om zaken te doen. Facebook zet zich continu in voor deze veiligheid en betrouwbaarheid aan de hand van het strikt navolgen van zijn eigen advertentiebeleid. Het onderschrijven van de principes en doelstellingen van de SRC voegt daar een extra dimensie aan toe.
Meer informatie: Stichting Reclame Code