Nieuw Nationaal Media Onderzoek (NMO) geïntroduceerd
Vandaag, 15 april 2021, is het Nationaal Media Onderzoek (NMO) geïntroduceerd. Het onderzoek is een initiatief van de organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX).
Onder de vlag van NMO zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder werden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.
Brede lancering
Het Nationaal Media Onderzoek – zoals het onderzoek voluit heet – presenteerde zich aan de markt via een webinar, met als gastvrouw Amber ‘Kassa’ Kortzorg. Zij ontving een keur aan intern- en extern betrokkenen en ondervroeg hen over alle aspecten van NMO en de implicaties ervan op de inzet van media door adverteerders en bureaus. De conclusie is dat de verwachtingen marktbreed hooggespannen zijn van deze wereldprimeur van vaderlandse polderbodem.
Lees hier de samenvatting van het webinar.
Meer informatie
Meer gedetailleerde informatie en veel gestelde vragen over NMO vind je in deze brochure. In de onderstaande animatie video wordt het Nationaal Media Onderzoek uitgelegd:
Meer informatie over het Nationaal Media Onderzoek is te vinden op de speciale website www.nationaalmediaonderzoek.nl.