Geselecteerd door MMA: bijeenkomsten Mediafederatie Academy t/m mei 2021
MMA heeft in samenwerking met de Mediafederatie Academy weer interessante 100% digitale bijeenkomsten voor je op het programma staan t/m mei 2021. Meld je alvast aan, want het aantal plaatsen is beperkt.
Door de technologische ontwikkelingen en mediaconvergentie in de uitgeefindustrie is er binnen alle uitgeefsectoren behoefte aan permanente kennisupdate en vaardigheidsontwikkeling over thema’s die samenhangen met digitaal uitgeven, op zowel strategisch als operationeel niveau. Met de Academy ondersteunt de Mediafederatie lidbedrijven van de vijf bij de Mediafederatie aangesloten brancheverenigingen (MMA, GEU, GAU, MVW en NDP Nieuwsmedia) hierbij.
Onderstaande sessies worden medewerkers van de MMA-lidbedrijven gratis of met korting aangeboden:
– Maart 2021 –
LinkedIn en Employee Advocacy voor mediamerken
LinkedIn is de afgelopen periode drastisch veranderd. Het platform biedt allerlei nieuwe functionaliteiten voor journalisten, contentmakers, redacteuren, marketeers en uitgevers. Tijdens deze masterclass kijken we naar de mogelijkheden van LinkedIn als platform voor mediamerken.
Praktische informatie
Datum: | 18 maart 2021 |
Tijd: | 12:45 – 17:00 |
Locatie: | Online classroom (only) |
Doelgroep: | Iedereen die zich bezighoudt met online content en online marketing en meer resultaat wil behalen met de inzet van LinkedIn |
Kosten: | MMA leden 199,-* Niet-leden: € 399,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Crash Course Brein & Gedrag
Ongeacht je expertise ga je tijdens deze crash course direct aan de slag met je eigen meegebrachte casus. Je hebt daar geen tools voor nodig en kunt het geleerde direct op alle niveaus binnen je organisatie implementeren. Je leert Brein & Gedrag principes kennen en toepassen in elk domein, met een praktische vertaalslag naar de uitgeefmediabranche. Je past de theorie toe op je eigen casus zodat je de deur uitgaat met concrete ideeën over hoe jij beter op de behoeftes van je klant kunt inspelen.
Leer de Brein & Gedrag mindset, processen, tools en tactieken doorgronden aan de hand van de expertise van Neurofied en ontdek de wereld van de onzichtbare invloeden.
Praktische informatie
Datum: | 23 maart 2021 |
Tijd: | 10:00 – 15:30 |
Locatie: | Online classroom (only) |
Doelgroep: | Content-, communicatie-, community-, brand- en productmanagers, uitgevers, business development, marketeers, growth hackers, (hoofd)redacteuren van zowel corporate als mkb-uitgeverijen |
Kosten: | MMA subsidieert deelname van MMA-leden volledig* Niet-leden: € 550,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
– April 2021 –
Masterclass: wat doe jij op Instagram? Jouw Insta naar een hoger niveau Incluis aandacht voor TikTok
Aan de hand van veel voorbeelden uit de uitgeefpraktijk krijgen de deelnemers een dieper strategisch én praktisch inzicht in de werking van Instagram. Na de masterclass kun je direct aan de slag om jouw Instagram naar een hoger plan te tillen.
Praktische informatie
Datum: | 20 april 2021 |
Tijd: | 09:45 – 16:15 |
Locatie: | Nader te bepalen op basis van de dan geldende Corona-maatregelen: op locatie bij de Mediafederatie of als online class room |
Doelgroep: | Iedereen die zich bezighoudt met contentcreatie en -marketing, online en social media, online marketing en community management en meer resultaat wil behalen met de inzet van Instagram. Instagram is vooral geschikt voor zowel B2B- als B2C-merken die veel visuele content (willen gaan) gebruiken Er wordt van deelnemers verwacht dat ze al enige ervaring hebben met Instagram en weten hoe de basisfunctionaliteiten werken. |
Kosten: | MMA-leden: € 249,-* Niet-leden: € 498,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
– Mei 2021 –
Scoren met online marcom 2021
Een verkennende masterclass van trends, impact en middelen in de online marketingmix 2020 & praktische oefeningen met de toepassing ervan.
Praktische informatie
Datum: | 17 mei 2021 |
Tijd: | 09:30 – 16:00 |
Locatie: | Nader te bepalen op basis van de dan geldende Corona-maatregelen: op locatie bij de Mediafederatie of als online class room |
Doelgroep: | Voor iedereen die de volgende stap moet zetten in online marcom, zowel in niche- als in corporate uitgeverijen: productontwikkelaars en owners, communicatie-, product, community, brand en marketingmanagers, uitgevers, hoofdredacteuren, business developers. Maximaal 45 deelnemers. |
Kosten: | MMA-leden: € 249,-* Niet-leden: € 498,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
SEO update voor uitgeefmedia (extra editie)
Een praktische verdiepingssessie. In deze praktische verdiepingssessie behandelen we SEO vanuit diverse invalshoeken. Zo besteden we aandacht aan de basis, hoe het werkt. Maar ook kijken we naar de laatste stand van zaken en welke nieuwe SEO ontwikkelingen van belang zijn. Deze verdiepingssessie is bedoeld voor marketeers, redactieleden en uitgevers. Je haalt het meeste uit de sessie als je in de praktijk te maken hebt met SEO. Behalve voor marketeers is toepassing van SEO net zo belangrijk in het redactieproces en moeten journalisten en of contentmakers weten welke eisen SEO stelt aan content. Naast de werking van SEO besteden we ook aandacht aan andere belangrijke SEO aandachtspunten voor uitgevers, zoals bijvoorbeeld welke content geschikt is voor SEO.
Praktische informatie
Datum: | 2o mei 2021 |
Tijd: | 09:15 – 16:00 |
Locatie: | Online classroom (only) |
Doelgroep: | Iedereen die zich bezighoudt met online content en online marketing en meer resultaat wil behalen met de inzet van LinkedIn |
Kosten: | MMA-leden: ontvangen een volledige MMA-subsidie* Niet-leden: € 459,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Workshop je team in de creatieve overdrive
Een praktische verdiepingssessie. In deze praktische verdiepingssessie behandelen we SEO vanuit diverse invalshoeken. Zo besteden we aandacht aan de basis, hoe het werkt. Maar ook kijken we naar de laatste stand van zaken en welke nieuwe SEO ontwikkelingen van belang zijn. Deze verdiepingssessie is bedoeld voor marketeers, redactieleden en uitgevers. Je haalt het meeste uit de sessie als je in de praktijk te maken hebt met SEO. Behalve voor marketeers is toepassing van SEO net zo belangrijk in het redactieproces en moeten journalisten en of contentmakers weten welke eisen SEO stelt aan content. Naast de werking van SEO besteden we ook aandacht aan andere belangrijke SEO aandachtspunten voor uitgevers, zoals bijvoorbeeld welke content geschikt is voor SEO.
Praktische informatie
Datum: | 27 mei 2021 |
Tijd: | 10:00 – 16:00 |
Locatie: | Nader te bepalen op basis van de dan geldende Corona-maatregelen: op locatie bij de Mediafederatie of als online class room. |
Doelgroep: | Content-, communicatie-, community-, brand-, innovatie- en productmanagers, teamleads, productontwikkelaars, product owners, uitgevers, business development, marketeers, (hoofd)redacteuren van zowel corporate als mkb-uitgeverijen. |
Kosten: | MMA-leden: ontvangen een volledige MMA-subsidie* Niet-leden: € 500,-* *Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden |
Over de Mediafederatie Academy
De Mediafederatie Academy is het professionaliserings- en netwerkplatform voor de uitgeefbranche. De Mediafederatie Academy brengt medewerkers van lidbedrijven van de brancheverenigingen GAU, GEU, MMA, MVW en NDP Nieuwsmedia samen, zodat zij kennis en best practices kunnen delen via strategische en themabijeenkomsten. Ook stelt de Academy specifieke programma’s samen op verzoek van de vijf brancheverenigingen. De Academy voorziet in:
- versterking van de uitgeefindustrie van binnenuit;
- vergroting van de exposure van de uitgeefindustrie bij stakeholders;
- professionalisering van de branche;
- themabijeenkomsten voor (operationeel) management en directies over digitale topics;
- een platform voor talent, samenwerkingspartners en acquisitieproposities.
Meer informatie over de Mediafederatie Academy is hier te vinden.