Succesvolle cover? Schrijf in voor de Aldipress Mercur Cover van het Jaar!
Aldipress draagt de Mercurs al jaren een warm hart toe. Marsha Dousi, salesmanager publishers Aldipress en dit jaar jurylid van de Mercurs: “Juist in deze tijd willen wij middels deze sponsoring onze waardering blijven tonen aan alle mensen die zich iedere dag inzetten voor de magazine-mediabranche.
Dit jaar is Aldipress de trotse sponsor van de Mercur-categorie ‘Cover van het Jaar’. Bijna de helft van de aankoopbeslissingen in de losse verkoop vindt voor het schap plaats. De cover speelt daarin een belangrijke rol, het is immers het eerste dat de consument ziet. Een succesvolle cover moet vooral opvallen in het schap. Vervolgens bepaalt het brein van de consument binnen enkele milliseconden of het tijdschrift de moeite waard is. Zowel esthetiek als stopping power is dus van belang. Om meer inzichten te krijgen in de kritische succesfactoren van dit fascinerende keuzeproces faciliteert Aldipress coveronderzoek op basis van eye-tracking en EEG’s.”
Vorig jaar heeft Aldipress de categorie ‘Tijdschriftenretailer van het Jaar’ opnieuw in het leven geroepen. Marsha: “Ook dit jaar hadden we deze prijs graag uitgereikt. Door de moeilijke omstandigheden waar veel retailers als gevolg van corona in terechtkwamen en de uitzonderlijke prestatie die zij geleverd hebben én nog steeds leveren, vinden we het ongepast om slechts één retailer te belonen. We hopen de prijs volgend jaar wel weer uit te kunnen reiken.”
Nog even de koppen virtueel bij elkaar
Nog maar een paar dagen om in te zenden voor de Mercurs 2020. Dus mochten jij en je collega’s nog niet hebben ingezonden organiseer dan nog snel een Teams-meeting om te bepalen naar welke Mercur(s) jullie een gooi doen!
Tot 8 oktober 24:00 uur zijn alle inschrijvingen meer dan welkom. Dus staat er een briljant hoofdredacteur aan het roer van het magazine waarvoor je werkt, heb je een indringende reportage gemaakt of de meest effectieve cover ontworpen? Schrijf dan nú in!