MERCURS 2018

MMA-voorzitter Luc van Os: “Digitaal is in de Mercurs verankerd”

De uitgeefwereld ontwikkelt zich in rap tempo en de Mercurs ontwikkelen net zo hard mee.

Luc van Os Mercurs 2018

Luc van Os, foto: ©Maurits Giesen

MMA-voorzitter Luc van Os (CEO Hearst Netherlands): “Online en social zijn een must in media en je ziet bij de Mercurs 2018 dat digitaal in de categorieën is verankerd. De bandbreedte voor inzenden is aardig opgerekt. Dit jaar hebben we zelfs de verplichte printtitel bij Mercur Mediamerk van het Jaar losgelaten. Overigens denk ik niet dat je een succesvol crossmediaal mediamerk kunt zijn zonder print, het papieren magazine blijft een aantrekkelijk medium. Dat zie je ook aan de printintroducties van online mediamerken en influencers. Bij de samenstelling van de Mercurs-jury is goed nagedacht over vertegenwoordiging vanuit de verschillende disciplines. Onder andere met voorzitter David Vink, die een trackrecord in digitaal heeft.”

Nieuwe categorieën

Categorieën komen en gaan, ook in die zin zijn de Mercurs een afspiegeling van het vak. Luc van Os: “De Mercur Partnership van het Jaar is een geweldige nieuwe categorie, want samenwerking met merken is een must voor een gezonde exploitatie. Het is heel iets anders dan advertenties verkopen, nu zijn we meer consultants. We hebben vertrouwen van de klant nodig en zitten aan tafel om content te maken die bij het merk én bij een titel past. Ik verwacht mooie inzendingen voor deze categorie, net als voor de Introductie van het Jaar, die een rijk scala aan inzendmogelijkheden biedt. Het is echt de moeite waard om de criteria van de verschillende Mercurs goed te bekijken. Ik zou zeggen: kom maar op met al die mooie, inspirerende en innovatieve cases, er staan tien Mercurs klaar voor de uitreiking op 13 december!”

Lees meer over de Mercurs 2018

Deel dit artikel