De Gouden Sponsors van de Mercurs
In december vieren we de feestelijke 20ste editie van de Mercurs. Zonder de trouwe support van onze sponsors is het niet mogelijk deze prijzen uit te reiken. We zijn dan ook blij met de Gouden, Zilveren en Bronzen Sponsors, waarvan een groot aantal al jaren de Mercurs steunt en uitreikt (zie foto). Wij vroegen onze Gouden Sponsors waarom zij de Mercurs zo’n warm hart toedragen.
Het Lucas Ooms Fonds (LOF) bijvoorbeeld. Voorzitter Auke Visser: “Het LOF dankt haar bestaan, inmiddels 50 jaar, aan de tijdschriftenbranche en is daarom met bijzonder veel plezier vanaf het eerste uur sponsor. Met de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines en de BeLOFte van het Jaar worden succesvolle bladen/bladenmakers en jonge talenten beloond.”
Commercieel directeur Geert van Nieuwenborgh van Corelio Printing: “Als we nú niet solidair zijn met het vak en de allerbeste prestaties in het zonnetje zetten, hoeven we dat in de toekomst nooit meer te doen. Wij vinden dat het absoluut onze plicht is om ook, of eigenlijk juist, in deze tijd iets voor het vak te doen. De sponsoring van de Mercur Hoofdredacteur van het Jaar doen we om die reden al jaren met overtuiging.”
Stefan Hutten, directeur Aldipress, adopteert de Mercur Lancering van het Jaar: “De consument wil steeds verrast worden in het schap, daarom zijn lanceringen belangrijk voor ons.” De prijswinnaar van vorig jaar, Saarmagazine.nl, bewijst dat lanceringen soms online beginnen en toch ook voor print kiezen, dit najaar ligt het eerste Saar magazine in het schap.
Betapress beloont de beste prestatie in het retailkanaal met de Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar, daarover binnenkort meer.
Ook kunnen we met trots melden dat we dit jaar weer een oude bekende sponsor mogen verwelkomen: PostNL.