Laatste kans: inzenden Mercurs 2016!
Vrijdag aanstaande is de sluiting van de inzendtermijn. Ja echt, deze week is de laatste mogelijkheid om in te zenden. Doe het nú en wie weet sta jij 15 december op het podium van het DeLaMar Theater!
De inschrijftermijn is gesloten!
Er worden Mercurs uitgereikt in de volgende categorieën:
- Mercur Magazine van het Jaar
- Mercur Lancering van het Jaar
- Mercur Artdirection van het Jaar
- Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
- Mercur Marketingactie van het Jaar
- Mercur Merkinnovatie van het Jaar
- Mercur Reportage van het Jaar
- Mercur BeLOFte van het Jaar
- NIEUW: Mercur Mediamerk van het jaar
Sanne Groot Koerkamp (winnaar Mercur Hoofdredacteur van het Jaar 2015): “Ik heb nog meer durven experimenteren.”
“Hoofdredacteur van het Jaar zijn is een gigantische eer. Het allerleukste vond ik dat mijn team Glamour zo trots was dat hun hoofdredacteur had gewonnen. Het voelt heel goed en veilig om met een groep vrouwen te werken die volledig achter je staat. Daarom heb ik nog meer durven experimenteren dit jaar. Ik voelde me nog sterker om mijn ideeën door te zetten. Het gaf ons allemaal zelfvertrouwen. En dat is precies wat je in deze roerige magazine tijden nodig hebt!”
Kans maken op een jaar lang de titel Mercur Hoofdredacteur 2016? Inzending sluit vrijdag aanstaande op mercurs.nl!
Lanceringen in soorten en smaken
Drie jaar geleden baarde Amayzine.com opzien als een van de eerste online magazines. Vele titels volgden en inmiddels hebben ook de traditionele magazines de digitale activiteiten flink in de vingers. Dit jaar is er een nieuwe trend zichtbaar bij de lanceringen: online magazines die ook met een printuitgave komen. Het online tijdschrift KIIND is hier een voorbeeld van en ook VEED Magazine heeft gekozen voor print, gericht op kinderen van 9 tot 15 die gek op Youtube zijn. Wat Aldipress betreft – naamgever van de Aldipress Mercur Lancering van het Jaar – is dit wel het beste bewijs dat het uitgeven van magazine media boeiender en uitdagender is dan ooit. Voor het prachtige, luxe designmagazine WOTH is papier een must, verschijnt nieuwkomer THINK ook als printuitgave en kiest Franska.nl bewust voor online en speelt hiermee in op de behoefte van 40+ vrouwen waarvoor het online aanbod nog niet groot genoeg is. In de categorie Aldipress Mercur Lancering van het Jaar zijn álle nieuwkomers van harte welkom: print, online, of alternatieve productvarianten. Stefan Hutten, algemeen directeur Aldipress: “De categorie is veelzijdig en wij zijn trots om wederom sponsor te zijn van deze Mercur. Wij wensen de jury veel succes met het kiezen van de genomineerden.”
Nieuwe titels (vanaf oktober 2015) kun je nog inzenden t/m vrijdag aanstaande op mercurs.nl!