FIPP Insight Awards 2016: download de winnende onderzoeken
Op woensdag 11 mei jl. werd tijdens FiPP London de FIPP Insight Awards uitgereikt voor de beste onderzoeken ter promotie van Magazine Media. Overall winner was MPA voor hun Magazine Media 360° Brand Audience Report. Goud was er verder voor ‘Gen-Narrators: The Economist Group’s Millennials Research’ en Sanoma Media België voor hun ‘BrandCompass’, een tool voor kwalitatieve mediaplanning.
MPA Magazine Media 360° Brand Audience Report
MPA laat via hun Magazine Media 360° Brand Audience Report de groei van magazine media audiences zien. Huidige meetmethoden tonen geen compleet beeld van de ontwikkeling van magazine media. In het MPA rapport wordt de vraag naar magazine content op diverse platforms in kaart gebracht, waaronder print en digitale edities van magazines, websites (laptop/desktop), mobiele websites en video. Met dit project heeft de MPA niet alleen de discussie over magazine media positief veranderd, maar ook een nieuwe visie op de toekomst gegeven. Het MPA rapport wordt gezien als de ‘industry standard’ in de VS. MPA heeft met dit project vele anderen geïnspireerd en worden er in diverse landen vergelijkbare initiatieven opgezet (oa in Spanje).
De MPA presentatie is hier te downloaden.
Tijdens het FIPP London Insight Programme is een speciale workshop gewijd aan Magazine Media 360°. Naast het MPA project, is het Spaanse 360 project (ARI) gepresenteerd en is er een update over het onderwerp gegeven.
Gen-Narrators: The Economist Group’s Millennials Research
Dit onderzoek laat zien welke rol ‘traditionele meda’ spelen in het leven van Millennials. Het onderzoek neemt een aantal vooroordelen weg over deze gewilde doelgroep. Voor dit onderzoek heeft The Economist samengewerkt met Bloom Worldwide. Een grootschalig internationaal kwantitatief onderzoek is gecombineerd met kwalitatief onderzoek om nieuwe inzichten te verzamelen over de mediagewoonten, -gedrag en -houding van Millennials.
De presentatie is hier te downloaden.
Sanoma Media België – BrandCompass
BrandCompass is een kwalitatieve mediaplanningstool, waarbij rekening wordt gehouden met kwalitatieve dimensies, niet alleen context en engagement, maar ook met de emotionele positionering van het mediamerk. De tool helpt om impactvollere boodschappen en doeltreffendere connecties te realiseren. Dit door de positionering van een merk of product zo goed mogelijk overeen te laten komen met die van het medium waarin het adverteert. Te vaak wordt mediaplanning herleid tot bereiks- en profielanalyses, terwijl de omliggende content en de positionering van het mediamerk waarin men opgenomen wordt alsmaar belangrijker worden. Door beter te ‘matchen’ kan positiever op de reclamebeleving ingewerkt worden. Intussen biedt deze originele tool al een kwantitatieve meting van een 500-tal producten en diensten en ongeveer 100 mediamerken van de meest uiteenlopende titels en uitgevers.
Het onderzoek maakt op innovatieve wijze gebruik van bestaande bronnen, zodat een waardevolle tool voor de publishing industrie en advertentiemarkt kon worden gebouwd. Met deze tool wordt de focus gelegd op de unieke voordelen van magazines. Naast een FIPP Insight Award, heeft Sanoma met dit onderzoek ook een AMMA in België gewonnen.
De presentatie is hier te downloaden.
Naast deze 3 ‘Gold Award’ winnaars, zijn er nog 5 ‘Silver Awards’ uitgereikt. Deze awards gingen naar 3 verschillende onderzoeken van Time Inc., PPA en Bauer Media.
Klik hier voor het totale overzicht.
Voor meer informatie: n.detrixhe@mma.nl