Vijf nominaties voor Cover van het Jaar Award bekend gemaakt
De Cover van het Jaar 2015 is de prijs voor de beste cover van het afgelopen jaar. De jury selecteerde uit de inzendingen de 5 genomineerden. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de jury en door de stemming van vakgenoten, zijnde uitgevers, producenten, art directors van gedrukte of digitale periodieke van consumentenperiodieken en vakbladen (geen custom media).
Uit de inzendingen heeft de vakjury de volgende 5 covers genomineerd voor de prijs Cover van het Jaar 2015:
‘Gebreide’ Donald Duck
Uit het juryrapport: Origineel, prikkelend, prachtig uitgevoerd.
Quote – Zwembad
Uit het juryrapport: Helder en veel te zien, beetje kinderachtige cover maar ik moest er toch lang naar kijken en ik werd er vooral vrolijk van. En kreeg zin in vakantie, ha!
FD Persoonlijk – Onscherp beeld van Rijkman Groenink
Uit het juryrapport: Tart heel goed met de wetten van de portretfotografie, heel gewaagd om een onscherpe foto op de cover te zetten, maar omdat je meteen ziet dat het Rijkman Groenink is, is het erg sterk.
NewScientist – Plastic vergiftigt de wereld
Uit het juryrapport: Visueel sterk en heel inventief, kop en beeld sluiten perfect op elkaar aan. Bij dat kreukelige plastic voel je gewoon dat het slecht is en het feit dat de cover doorloopt naar cover 4 benadrukt dat gevoel nog eens.
Esquire – Georgina
Uit het juryrapport: Sexy foto die alle ruimte krijgt, dus zonder tekst, blikvanger, sensueel, simpel en mooi gestyled.
De Nationale Coverdag wordt georganiseerd door BBP Media, uitgever van ondermeer MarketingTribune, Twinkle en Telecommerce.
De jury van de beide prijzen is als volgt samengesteld:
- Iebele van der Meulen, Mood for Magazines
- Barbara van Beukering, PAPER
- Paul van Riessen, Quote
- Sjaak Hoogkamer (voorzitter)