MMA Voice & Business Masterclass

MMA Masterclass Voice & Business

Op donderdag 11 april & vrijdag 12 april a.s. organiseert de Magazine Media Associatie (MMA) exclusief voor haar leden de (gratis) MMA Masterclass Voice & Business.

De wereld om ons heen veranderd continu door de nieuwe toepassingen van technologieën. Echter, wanneer je goed kijkt naar deze ontwikkelingen en ze plaatst in een business context is het opvallend dat veel technologieën een specifieke plek in nemen in het businessmodel. Die plek is vaak niet die van het uiteindelijk geleverde product, maar die van het kanaal naar het uiteindelijke product toe. En dat product is vaak inhoudelijke content.

MMA Voice & Business Masterclass

Dit inzicht is belangrijk magazine makers, dé makers van content. Magazine makers bezitten kennis en kunde om die échte waarde, de content, te produceren. Echter, disruptieve technologieën beïnvloeden het menselijk gedrag en de bijbehorende verwachtingen. De weg die de klant wil nemen om bij de content te komen veranderd. Voor de makers van magazines betekent dit, al enige tijd, dat zij opzoek zijn om hun content via meerdere kanalen toegankelijk te maken.

Eén van de technologieën die momenteel de massa bereikt, is spraaksturing, of te wel voice technologie. We zien de laatste jaren dat het inzetten van de stem om bij content te komen gemeengoed is geworden. Eerst in auto’s en telefoons, en nu ook in ons huis. Het gebruik van de stem is direct van invloed op het gedrag dat mensen vertonen in hun navigatie naar content.

In deze speciale MMA Masterclass zal voice technologie dan ook centraal staan. We belichten de invloed van deze ontwikkelingen vanuit diverse invalshoeken:

• Techniek: inzicht in hoe Voice gestuurd gidsen technisch werkt
• Klant: inzicht in succesvolle cases vanuit klantwaarde perspectief
• Business: succesvolle cases vanuit business perspectief
• Toepassen: zelf aan de slag laten gaan met diverse voice gedreven klantreizen
• Analyse: begrijpen wat de impact over de as van klant, techniek en business is

Programma

Dag 1

We trappen de eerste dag af met het onderdeel techniek: een deep-dive over voice technologie. Wat is het precies, waarom is het er, wat betekent het en waar liggen er mogelijkheden? Naast verdieping over de technologie biedt deze Masterclass ook simpelweg een live ervaring in de vorm van een Voice Lab. We bespreken het onderwerp vanuit drie hoeken: de technologie zelf, de klantervaring en de businessimpact. En dit alles vanuit praktijk cases.

Daarna is het tijd om zelf aan de slag te gaan. In teams werken we aan een voice-toepassing voor een fictieve media-case. In welke klantreis speelt voice een rol, hoe ziet die reis en de bijbehorende interactie er dan uit en welke business-impact zou de oplossing kunnen hebben?

Dag 2

Op dag 2 accelereren we in no-time van idee naar product. De aanwezige designers ontwerpen tijdens het creatieproces meteen prototypes die zorgen dat de oplossingsrichting zichtbaar en tastbaar is. Bovendien zorgt het dat een idee of oplossing heel concreet gemaakt moet worden – anders is design niet mogelijk.

In de tweede helft van de dag bereiden we een pitch voor over het ontworpen product, en bekijken we hoe makkelijk of moeilijk het zou zijn om zo’n product in praktijk te realiseren.

We sluiten af met een borrel waarin we elkaars pitches bekijken.

Na deze bijeenkomst ben je volledig op de hoogte van:
• De impact en business mogelijkheden van voice technologie
• De principes van business model design
• De principes van customer journey mapping
• De principes van value concepting en voice prototyping

Praktische informatie

Voor wie?

Deze masterclass is exclusief toegankelijk voor leden van de Magazine Media Associatie (MMA), en is interessant voor o.a. innovatiemedewerkers, product developers, business developers, marketeers en business unit managers.

Wanneer?

Donderdag 11 april & vrijdag 12 april 2019

Kosten?

Gratis voor MMA leden (waarde € 995,-)

Waar?

Sanoma Media
Capellalaan 65
2132 JL Hoofddorp

Programma?

DAG 1
09:30 uur Welkom en introductie
10:00 uur Lab: deep-dive Voice technologie
12:30 uur Lunch
13:30 uur Klant- en businessperspectief op voice
15:30 uur Teamvorming, opdrachtanalyse en ideation
17:00 uur Dagafsluiting

DAG 2
09:30 uur Dagstart
10:00 uur Customer Journey Mapping
11:00 uur Concepting en prototyping (hele dag doorlopend)
12:30 uur Lunch
13:30 uur Vervolg concepting, prototyping & pitchvoorbereiding
15:15 uur Analyse impact ontwikkelde producten
16:00 uur Borrel en pitches
17:00 uur Afsluiting

Aanmelden?

Vul hier het inschrijfformulier in. Dit kan tot uiterlijk vrijdag 22 februari 2019. Het maximale aantal deelnemers is vastgesteld op 25 personen, bij overschrijding van dit aantal zal er een selectie plaatsvinden.

Let op: deze masterclass is uitsluitend toegankelijk voor MMA leden!

Deel dit artikel