De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy: Content gedreven online marketing

Een praktische verdiepingssessie als vervolg op het ‘Crossmediale Contentteam’ over integratie van online content, marketing en data. MMA subsidieert de deelname van MMA-leden voor deze bijeenkomst volledig.

In 2019/2020 waren er honderden deelnemers uit uitgeefmediabedrijven aan onze praktische masterclass ‘Het crossmediale contentteam’.  Steeds sterker wordt de behoefte om waardevolle crossmediale content ook in te zetten voor eigen en/of marketingdoeleinden in opdracht. In vervolg op het crossmediale contentteam organiseren we deze praktische verdiepingssessie over content gedreven online marketing: over de organisatie waarin content en marcom samenvallen.

Uit een onderzoek (november 2019) naar de online marketing in de lidbedrijven van brancheverenigingen die zijn aangesloten bij de Mediafederatie bleek dat uitgevers online marketing voornamelijk inzetten voor activatie en conversie. Daarmee laten ze nog veel kansen liggen.

Door een contentstrategie aan je marcom te koppelen, nemen bereik en autoriteit van een titel/merk substantieel toe: je kunt doelgroepen definiëren en gepersonifieerd benaderen en online instrumenten gebruiken voor de groei van je omzet.

Maar eenvoudig is het niet om specifieke content voor ieder kanaal, apparaat en klant te creëren in de customer journey. Daarvoor moet je een effectieve online content-gedreven marketingstrategie ontwikkelen die is gebaseerd op data. Een strategie die steeds gerichter verschillende distributiekanalen inzet waarmee je bijvoorbeeld nieuwe betalende online abonnees kan werven, een community managen, een emailmarketingcampagne efficiënter uitrollen, personaliseren, de binding met je gebruikers/lezers versterken of marketing automation invoeren.

RESULTATEN | Na deze praktische verdiepingssessie heb je inzicht in

  • hoe relevante content op het juiste moment de klantervaring verbetert (theoretisch kader van online marketing en content gedreven online marketing);
  • succes- en faalfactoren bij de invoering van content gedreven online marketing;
  • hoe content gedreven marketing efficiency in de klantreis verhoogt en ‘time to market’ versnelt;
  • de samenhang tussen distributiekanalen, het type content en integrale data;
  • hoe je van organische naar strategische distributie van content komt;
  • de impact van content gedreven marketing op de workflow, organisatie, skills, kosten en resultaten.

Plus! Inspiratie door een aantal praktijkcases van innovatieve media & uitwisseling van ervaring met tal van vakgenoten.

Praktische informatie

Datum:

9 april 2020

Tijd:

09:15 – 17:00

Locatie:

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam

Meer informatie & aanmelden

Deel dit artikel