Nieuws

Videokijkgedrag in Nederland

Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.

Lees verder

1/3 van advertentie inkomsten afkomstig van native advertising in 2018

In 2018 zal eenderde van de advertentie inkomsten wereldwijd afkomstig zijn van native advertising. Dit blijkt uit het rapport ‘Native Advertising Trends 2016 – the Magazine Industry’. Dit internationale onderzoek onder publishers is uitgevoerd door The Native Advertising Institute en FIPP. Het rapport bevat informatie over het belang en het gebruik van native advertising.

Lees verder
Mercurs 2016

Thema Mercurs 2016: ‘Ode aan de Makers’

Het thema voor de Mercurs 2016 is ‘Ode aan de Makers’. In de communicatie tot aan de uitreiking en natuurlijk op de avond zelf, geven we de makers het podium dat ze verdienen. En ‘makers’ nemen we ruim: de beste mensen die de magazine media branche máken, zetten we in de spotlights!

Lees verder
JURY MERCURS 2018_1200x600px

David Vink juryvoorzitter Mercurs 2018

De juryvoorzitter van de Mercurs 2018 is gepokt en gemazeld in print én digital: David Vink, managing partner Scripta. Onder zijn leiding gaat de achtkoppige jury begin november de nominaties en de winnaars selecteren.

Lees verder