Nieuws

ABN AMRO Insights

Positieve signalen uitgeefbranche

ABN AMRO ziet positieve signalen in de uitgeverijbranche. Voor het eerst sinds  2008  kroop de omzet van de branche in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater en moet uiteindelijk de branche weer groei brengen.

Lees verder

Entertainment & Media Outlook 2016 – 2020: The converging media landscape

De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen,…

Lees verder
Denken in Beeld

Masterclass Denken in Beeld

03-11-2016

Een tweedaags programma dat (chef-)redacteuren van publiekstijdschriften, opinie- en omroepbladen traint in denken in beeld. Professionals uit het vak stimuleren je een eigen visie te ontwikkelen en er is volop aandacht voor onderwerpen als: denken in beeldideeën, beeldselectie en storytelling.

Lees verder
Jubileum Mercur

Stem nu op de Jubileum Mercur!

Bij de 20e editie van de Mercurs gaan we een eenmalige jubileum award uitreiken: de ‘all time favorite’ van het vak. Je kunt er niet voor inzenden. Je kunt ‘m wel winnen! Bestaande titels die in de afgelopen 19 jaar Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur…

Lees verder