Magazine Media Associatie publiceert elk kwartaal de MMA Social Media Monitor. De monitor geeft inzicht in de prestaties van magazine merken op social media.

De 6 belangrijkste sociale netwerken - Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest, Youtube - zijn in de monitor meegenomen. De data is gebaseerd op de likes/followers van zo’n 100 magazine merken. Het betreft merken van leden van MMA die zijn aangesloten bij Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). De Social Media Monitor is door Rocket24 exclusief vervaardigd voor MMA.

Met de MMA Social Media Monitor wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazine merken op social media. De rapportages geven inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazine merken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazine media branche. Tevens wordt een top 25 samengesteld van magazine merken met het hoogste aantal likes/followers en een top 10 per kanaal. Daarnaast geeft de monitor ook inzicht in welke magazine categorieën op welke kanalen het grootst zijn. De MMA Social Media Monitor zal elk kwartaal verschijnen. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar. De sociale netwerken vormen een wezenlijk onderdeel van de 360 strategie van magazine merken, de Social Media Monitor draagt bij aan de wens om magazine merken 360 in kaart te brengen.

Kwartaal rapportages

MMA Social Media Monitor Q4 2016

MMA Social Media Monitor Q3 2016