NUV Academy_gratis voor leden MMA

Gratis voor leden MMA: NUV Academy ‘De kracht van data IV’

Marketing in een hogere versnelling door projectmatige aanpak.

Wegens grote belangstelling was de voorgaande editie (9 mei jl.) volgeboekt en is dus besloten de sessie te herhalen. Schrijf je dus nu alvast in om er zeker van te zijn dat je er dit keer bij kunt zijn! De financiering van de deelnamekosten van leden van de Magazine Media Associatie (MMA) komen geheel voor rekening van de MMA.

In een wereld waarin klanten een real time, mobiel en gepersonaliseerd aanbod van uitgevers en adverteerders verwachten en waarin alles met alles is verbonden, zijn een datastrategie en een datagedreven organisatie onontbeerlijk. (Big) data is geen hype maar de basis voor de ‘competitive edge’ van uitgeverijen. Met datagedreven processen presteren ze beter.

NUV Academy wil uitgevers ondersteunen en stimuleren om datagedreven business te ontwikkelen om in een door algoritmen gedomineerde markt een eigen rol te kunnen blijven spelen, naast reuzen als Google, Amazon, Facebook en Apple. Daarom organiseert NUV Academy meerdere bijeenkomsten onder de paraplu ‘De kracht van data’. In 2016/2017 vonden de volgende bijeenkomsten plaats:

  • Introductie Big data: ’Optimalisatie van de klantpropositie’: wat elke manager moet weten over big data en waar en hoe je kunt beginnen met database publishing.
  • Inspiratiebijeenkomst ‘Business en contentoptimalisatie met data’: een mozaïek van cases.
  • ‘Data Governance in het uitgeefmediabedrijf’, over de privacy-aspecten van persoonsgebonden marketingdata.

In deze vierde bijeenkomst staan marketing en sales op basis van data centraal. Uitgeefmediabedrijven bevinden zich in verschillende fasen als het gaat om de toepassing van data in marketing en sales. In deze bijeenkomst gaan de deelnemers aan de slag met de acceleratie van databasemarketing in de eigen organisatie.

Na een algemene introductie van de mogelijkheden van data in de uitgeverij worden er korte cases gepresenteerd in verschillende toepassingsstadia en uitgeefmarkten. Zij vormen de opmaat voor break-outsessies.

PRAKTISCH

Voor wie?          
Iedereen die betrokken is bij de strategie en toepassing van databasemarketing: directies, management, marketing-, account- en salesmanagers, productmanagers, uitgevers en (hoofd)redacteuren

Wanneer?         
Maandag 12 september 2017, 13.30-17.00 uur

Waar?                
Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam

Kosten?*           
Gratis voor MMA- en MVW-leden*; NUV-leden betalen € 175,-*; niet-leden betalen € 350,-*. Prijzen excl. btw.

NUV Academy dinsdag 12 september

PROGRAMMA

13.30   Ontvangst en deelnemersregistratie

13.50   Welkom door Nineke van Dalen, directeur NUV Academy

14.00   Inleiding break-outsessies door Aloys van Balen, managing director en partner GEA Consultancy

Doel van de break-outs is om sysematisch in kaart te brengen in welk stadium je organisatie zich bevindt; wat nodig is om verder te komen met het werken met data en hoe je de datastrategie verankert in je organisatie en in het marketing-/salesproces. Introductie van stappenplannen en canvassen die de deelnemers kunnen toepassen in de eigen praktijk. Project- en procesgericht werken faciliteren de versnelling en focus die versnelling en uitbouw van databasemarketing in de eigen organisatie ondersteunen.

14.10   ‘Big data, big bullshit’?!

Pascal van Hattum, directeur van SAMR Data Creatives, (her)definieert wat onder big data wordt verstaan en laat zien welke databronnen beschikbaar zijn en wat uitgevers ermee kunnen aan de hand van diverse modellen.

14.25    Hoe start een (kleine) uitgever met data?

Door Erik Clabbers, GEA Consultancy. Aan de hand van een checklist maakt Erik inzichtelijk hoe een uitgeverij met weinig middelen een start kan maken met marketing en publishing op basis van zelf verzamelde data. Met een eenvoudige aanpak en zonder ingewikkelde software is er veel te realiseren. Eenvoud bepaalt het succes.

14.40   Het dataluik van de marketing van Zwijsen België

Door Marianne Dewandeleer, marketingmanager. Marianne schetst de stapsgewijze (projectmatige) invoering van de datamarketingstrategie bij Zwijsen. Over:

  • starten met een datagedreven, inbound marketingstrategie die zich toelegt op lead detection, lead generation, lead nurturing en lead scoring die, waar mogelijk, al online conversie realiseert;
  • data-analyse van online gedragingen en acties die verkoopkansen kunnen voorspellen;
  • de betekenis van eigen datasets en differentiatie in de markt, customer journey en customer experience en care, retentiemarketing etc.

15.00    Op weg naar top notch databasemarketing bij New Skool Media

Door Rob Koghee, eigenaar en directeur van New Skool Media. Rob deelt als uitgever zijn jarenlange ervaring met het gebruik van klantdata in de tijdschriftenbranche. Over keuzes, valkuilen en timing. Over zijn strategische visie om bij New Skool Media een  ‘datadriven’ businessmodel werkend te krijgen. Hoe met metadata en goede taxonomie bestaande content waarde toevoegt aan e-commerce als verdienmodel. Wat moet je doen en wat juist niet?

15.20     Pauze

15.45   Acceleratie van je database-marketingpraktijk: drie interactieve break-outsessies

Break-out 1: Uit de startblokken (onder leiding van Erik Clabbers)
Voor deelnemers uit uitgeverijen die met zeer beperkte middelen willen experimenteren om de eigen mogelijkheden van de inzet van data willen ontdekken.

Break-out 2: Verbeteren van de ‘competitive edge’ (onder leiding van Aloys van Balen & Marianne Dewandeleer)
De deelnemers gaan aan de slag met de projectmatige benadering die versnelling en uitbouw van databasemarketing in de eigen organisatie ondersteunen. Voor deelnemers uit uitgeverijen die datagedreven marketing/sales inzetten om concurrentievoordeel te halen.

Break-out 3: Data als basis voor missie en strategie (onder leiding van Pascal van Hattum)
Voor deelnemers uit uitgeverijen die werken vanuit een breed gedragen visie en al werken met geautomatiseerde databasemarketing/sales en dat verder willen uitbouwen met datasets van derden.

16.30     Plenaire afsluiting

17.00     Napraten met een hapje en een drankje

Deelnemers ontvangen na de bijeenkomst een gevisualiseerd verslag met de kernpunten van de bevindingen van de break-outsessies.

INFORMATIE

Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

Deel dit artikel