De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy: Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3)

De Mediafederatie Academy hecht veel belang aan het ontmoetings- en netwerkaspect van de Academy bijeenkomsten. Daarom zijn we dan ook verheugd dat de Mediafederatie Academy – zolang dat nodig is vanwege Covid-19 – kleinschalige bijeenkomsten kan organiseren van maximaal 17 deelnemers. Dat betekent wel dat VOL = VOL. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst en als definitief beschouwd. MMA subsidieert per lid één van de drie workshops (niveau 1, 2 of 3) volledig.

De afgelopen 2 jaar organiseerde de Mediafederatie Academy uiteenlopende workshops, masterclasses en inspiratiesessies over data gedreven marketing. De vraag naar meer trainingen blijft onverminderd groot. Dat is niet zo gek: nieuwe tools volgen elkaar in hoog tempo op en komen ook beschikbaar voor kleinere uitgeverijen. En zonder de juiste marketingdata raakt je organisatie achterop in de markt. Data Analytics stellen je in staat om de effectiviteit van je (content)marketing te vergroten door personalisatie, (re)targetting, gedifferentieerde distributie en dynamische beprijzing. Uiteindelijk ben je in staat om je online marketingstrategie te plannen en te automatiseren.

Daarom organiseren we drie praktische workshops over Data Analytics. De nadruk ligt op het leren toepassen van data in de eigen online marketingaanpak. Interactie, leren van elkaar en  werken aan praktijkopdrachten staan centraal. Om alle deelnemers voldoende aandacht te kunnen geven, is het aantal deelnemers per workshop beperkt tot maximaal 17. VOL = VOL. Je kunt je nu aanmelden voor een of meer workshops. Als je je aanmeldt voor alle drie dan doe je een stoomcursus Data Analytics.

NIVEAU 3 Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s
Je bent bekend met Google Analytics en weet ook hoe je daar meer uit kan halen. Of je gaat deelnemen aan de workshops Data Analytics: de basis (niveau 1) en advanced (niveau 2) op 1 en 8 september. De nadruk ligt op het optimaliseren van data in de eigen online marketingaanpak. Je wilt meer dan de gebruikelijke rapportagemogelijkheden van Google Analytics en stappen zetten richting marketing automation. In het Data Maturity Model hieronder betreft dit de stap naar de onderscheidende fase. Kijk ook goed naar de onderwerpen in het programma van deze workshop.

RESULTAAT VAN DE WORKSHOP

Aan het eind van de workshop

  • heb je geleerd hoe Google Data Studio werkt;
  • weet je hoe je databronnen aan Google Data Studio koppelt;
  • kun je zelf dashboarden en rapportages maken.

—————————————————————————————————————-

Starten met of beter worden in Data Analytics

Workshop Data Analytics: de basis (niveau 1)

  • Dinsdag 1 september Data Analytics: de basis (niveau 1). VOL!
    Extra sessie maandag 21 september Data Analytics: de basis (niveau 1). Klik hier voor meer informatie en om je direct aan t melden. EXTRA EDITIE

Wil je nog beter worden in Data Analytics?

Workshop Data Analytics: Advanced (niveau 2)

  • Dinsdag 8 september: Data Analytics: advanced (niveau 2) VOL!
  • Maandag 5 oktober:  Data Analytics: advanced (niveau 2) Klik hier voor meer informatie en om je direct aan t melden. EXTRA EDITIE

Word een datagedreven online marketing professional

Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3)

  • Maandag 14 september Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3) VOL!
  • Maandag 26 oktober Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3)  EXTRA EDITIE

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum

26 oktober 2020

Tijd

09:45 – 15:45

Locatie

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam

Doelgroep

Marketeers, redacteuren en data analisten. Maximaal 17 deelnemers.

Kosten

MMA subsidieert per lid één van de drie workshops (niveau 1, 2 of 3) volledig.

Deel dit artikel