De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy: SEO update voor uitgeefmedia (extra editie)

Een praktische verdiepingssessie. 

In Nederland wordt de zoekmachine van Google veruit het meeste gebruikt. Volgens de data van Statcounter.com heeft Google in Nederland eind 2020 een marktaandeel van 94,5%. De zoekmachine is marktleider in Nederland en levert veel bezoek aan websites. Toch zijn er nog steeds zijn veel titels niet volledig geoptimaliseerd voor Google. Daarom organiseert de Mediafederatie Academy op veler verzoek een update en verdiepingssessie over de stand van SEO in 2021. In deze praktische verdiepingssessie behandelen we SEO vanuit diverse invalshoeken. Zo besteden we aandacht aan de basis, hoe het werkt. Maar ook kijken we naar de laatste stand van zaken en welke nieuwe SEO ontwikkelingen van belang zijn. Deze verdiepingssessie is bedoeld voor marketeers, redactieleden en uitgevers. Je haalt het meeste uit de sessie als je in de praktijk te maken hebt met SEO. Behalve voor marketeers is toepassing van SEO net zo belangrijk in het redactieproces en moeten journalisten en of contentmakers weten welke eisen SEO stelt aan content. Naast de werking van SEO besteden we ook aandacht aan andere belangrijke SEO aandachtspunten voor uitgevers, zoals bijvoorbeeld  welke content geschikt is voor SEO.

Onderwerpen die aan bod komen

  • de werking van de Google zoekmachine en het algoritme;
  • de basis: hoe werkt SEO werkt en wat zijn de belangrijkste aandachtspunten;
  • SEO Update: laatste stand van zaken;
  • zoekwoordenonderzoek: de relatie tussen Adwords en SEO;
  • Het belang van gestructureerde data voor uitgevers;
  • Geschikte content voor SEO: de longtail;
  • SEO en het werkproces: eisen aan journalisten en contentmakers;
  • strategie & aanpak van SEO en Adwords

 Na deze verdiepingssessie heb je inzicht in:

  • de basisprincipes van SEO en Google
  • het belang van SEO geoptimaliseerde content voor de traffic en tractie
  • hoe je SEO in een uitgeverij kan organiseren
  • ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen mbt SEO

Het is niet noodzakelijk om voorkennis van SEO te hebben; we zullen SEO praktisch uitleggen en tijd besteden aan oefenvormen waardoor de basisprincipes zeer inzichtelijk worden. Maar het is geen sessie waarin je in detail leert hoe je SEO-teksten moet schrijven. 

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum:

20 mei 2021

Tijd:

09:15 – 16:00

Doelgroep:

Marketeers, redactieleden en uitgevers en iedereen die zich bezighoudt met online content en online marketing en meer resultaat wil behalen met de inzet van SEO

Kosten:

MMA subsidieert deelname van MMA leden volledig*
Niet-leden: € 459,- *

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

Deel dit artikel