De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy: Microlearning in de uitgeefportfolio

Een deep dive masterclass & een praktische workshop microlearning video’s maken.

We hechten veel belang aan het ontmoetings- en netwerkaspect van onze bijeenkomsten. Daarom zijn we dan ook verheugd dat we – zolang dat nodig is vanwege Covid-19 –  kleinschalige bijeenkomsten kunnen organiseren van maximaal 17 deelnemers. Dat betekent wel dat VOL = VOL. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst en als definitief beschouwd.

In deze tijd van swipen, scrollen, mobile, social, video en het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker is microlearning een snel opkomende populaire en krachtige vorm van online content. Microlearning is een manier om content aan te bieden in ultrakleine, hapklare brokken – ook wel learning nuggets genoemd – die qua tijdsbesteding vaak minder dan 5 minuten van de ontvanger vragen. Microlearning gaat vaak hand-in-hand met mobiel en video based leren.

Microlearning past naadloos bij de trend om in de contentstrategie ‘educational content’ toe te voegen – originele verhalen en beelden waar mensen iets van opsteken. Microlearning is geschikt voor vele toepassingen en doelgroepen: onderwijs, vakinformatie, training-on-the-job maar ook voor B2C- én B2B-portfolio’s en branded-contentproducties en ook voor L&D binnen de organisatie.

Laat je deze dag inspireren door veel voorbeelden en ga hands-on aan de slag met microlearning!

Na deze bijeenkomst:

  • weet je wat microlearning is;
  • kun je de learning journey ontwerpen van je gebruikers;
  • ken je de vereisten voor succesvolle content en context;
  • krijg je het maken van een educatieve video met je smartphone voor je eigen doelgroep letterlijk in de vingers;
  • doorgrond je al doende het didactische proces en de organisatorische aspecten.

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum:

8 april 2021

Tijd:

09:30 – 17:30

Doelgroep:

Voor zowel mkb- als corporate uitgeverijen: contentmakers, (hoofd)redacteuren, productontwikkelaars, communicatie-, product-, community-, brand- en marketingmanagers, uitgevers, business developers, marketeers, HR-, P&O- en L&D-managers. Maximaal 20 deelnemers

Kosten:

MMA-leden: € 275,-*

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

 

Deel dit artikel