Magazine Media Café

Magazine Media Café (VOL!)

Maandag 3 april 2017, de Balie Amsterdam. Met dit keer als onderwerp: Kansen zien… en grijpen! Let op: deze editie is vol, aanmelden is niet meer mogelijk!

Natuurlijk, je kunt als een konijn verlamd in de koplampen blijven zitten kijken. Maar je kunt ook nieuwe wegen inslaan, losbreken uit de wereld van krimp. Uitdagingen aangaan, niet risico’s mijden, maar ze juist opzoeken. Zoek online kansen! Hoezo “You can’t teach an old dog new tricks?”. Of grijp kansen juist in print, waarom niet? Anderen gingen je voor, leer van hun successen! Met bijdragen van Libelle (Bastiaan van Schaik), VICE (Casper Sikkema), Snippet Media (Barbara van Erp en Femke Sterken) en Media MANsion (Sandra Tielenburg en Emiel Brinkhuis).

MMC nieuwsbrief header 03042017

Saarmagazine.nl was in 2016 het eerste online magazine dat een Mercur Lancering van het Jaar won en ‘De Opvoedpoli’ uit Me-to-We kreeg een nominatie voor Mercur Reportage van het Jaar. Twee producten uit de stal van Snippet Media, de uitgeverij die Barbara van Erp en Femke Sterken startten om te ontsnappen aan de dalende printmarkt . In 2014 begonnen, nu al winstgevend. Leer van hun aanpak, hun visie, hun dromen.

De carrière van Casper Sikkema gaat als een speer. Begonnen als stagiaire bij Nieuwe Revu, daar opgeklommen tot adjunct-hoofdredacteur en na een jaar al aangesteld als editor in chief bij VICE. Dat was in april 2016. Casper kijkt terug op zijn eerste jaar bij dat bruisende online jongerenmerk, dat maar blijft expanderen. Wat heeft hij geleerd, is er een VICE-succesformule en wat zijn de plannen?

Hoe brutaal kun je zijn? Media MANsion claimt gewoon een (niet geringe) niche. De uitgever van Winq en Gay.nl brengt sinds vorige maand ook een Nederlandse versie van Attitude op de markt, voor de gay doelgroep al meer dan twintig jaar het beroemdste, populairste en meest gelezen magazine ter wereld. Het magazine komt zeven keer per jaar uit, in print. Je moet maar durven! Salesdirector Sandra Tielenburg en marketingmanager Emiel Brinkhuis leggen uit waarom het wel een succes moét worden.

Het grootste vrouwenmediamerk van Nederland digitaal transformeren met de focus op lifestyle. Ga er maar aanstaan! Een niet-geringe opdracht die van huis uit stylist Bastiaan van Schaik met beide handen aangreep. Vier maanden geleden begon hij als adjunct-hoofdredacteur van Libelle online. Wat doet hij om het succes van Libelle Daily en Libelle TV nog verder uit te bouwen en te versnellen?

Meld je gratis aan!

Deze editie van Magazine Media Café is VOL! Aanmelden is niet meer mogelijk.

Voor iedereen die al op de lijst staat: je bent welkom vanaf 15:30 (inloop zaal) het programma start 16:00 uur. Het programma duurt tot 17:30. Daarna biedt de COP (Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften) je een borrel aan.

Praktische informatie

Datum Maandag 10 april 2017
Aanvang 15.30 uur (zaal open), 16.00 uur start programma
Locatie De Balie,
Kleine-Gartmanplantsoen 10,
1017 RR,
Amsterdam
Duur ca. 2 uur

 

Meer informatie

Deel dit artikel