De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy: Contentstrategie

MMA nodigt haar leden uit om de Mediafederatie Academy themabijeenkomst over innovatiemethoden op maandag 17 december a.s. GRATIS bij te wonen. De financiering van de deelnamekosten (€ 458,- per deelnemer) komt voor rekening van de MMA.

Op verzoek van de vele deelnemers aan de succesvolle masterclasses over LinkedIn en Facebook vroegen we Carolien Vader om 2018 af te sluiten met een praktische masterclass die de basis legt voor jouw crossmediale contentstrategie in 2019.

In het gefragmenteerde medialandschap wordt het steeds moeilijker om (potentiële) lezers en gebruikers van je content te bereiken. Bovendien lijkt de balans te verschuiven: niet langer ligt de nadruk op het brengen van goede content, maar eerder op het bouwen van relaties, bereik en de juiste engagement. Daarom is het belangrijk om je contentformules in dit licht te herijken.

In deze masterclass gaan we stap voor stap antwoorden formuleren vanuit de centrale vraagstelling: Wat zou je (moeten) doen als je in het huidige medialandschap opnieuw je mediamerk of je contentmarketingtraject zou lanceren? Welke stappen zet je ten opzichte van je branding en je positionering? Welke stakeholders bedien je en hoe bereik je ze via welke kanalen?

In een eendaagse zeer praktijkgerichte interactieve masterclass neemt Carolien Vader, eigenaar van Bladendokter.nl en contentmarketingbureau The Big Story, je stapsgewijs mee om te komen tot een strategische basis voor een ‘content playbook’: een gedegen crossmediale strategie of formule. De focus van de masterclass ligt op het strategische kader, waarop de inhoud logischerwijs moet volgen.

Praktische informatie

Voor wie?

Uitgevers, marketing- en brandmanagers en redactioneel leidinggevenden

Wanneer?

Maandag 17 december 2018, 09.30-17.00 uur

Waar?

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam

Kosten?*

Gratis voor MMA-* en MVW-leden*; leden van GAU, GEU en NDP Nieuwsmedia betalen € 229,-*; niet-leden betalen € 458,-*. Prijzen excl. btw.

Aanmelden

Geef je op via het inschrijfformulier

SPREKER

PROGRAMMA

09.30     Ontvangst en deelnemersregistratie

09.50     Welkom door Nineke van Dalen, directeur van de Mediafederatie Academy

10.00     Ochtendprogramma:

  • Het medialandschap: van schaarste naar overvloed
  • Voorbeelden van waardeproposities van mediamerken
  • Blauwe en rode oceaan strategie
  • Positionering: concurrerend umfeld
  • Zakelijke doelstellingen en stakeholders

13.15     Broodjeslunch

14.15     Middagprogramma:

  • Doelgroepsegmenten
  • Klantreizen met oefening
  • Positionering: identiteit en intentie

16.30     Napraten met een hapje en een drankje

INFORMATIE
Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden
Na deelname ontvang je van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Je kunt je zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Bij afmelding 6 t/m 9 werkdagen voor de bijeenkomst wordt 75% en bij afmelding 0 t/m 5 werkdagen wordt 100% in rekening gebracht. Voor MMA- en MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 229,-. Dit bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht.

Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Deel dit artikel