NUD

Nationale Uitgeefdag 2016

Bestel nu tickets met early bird korting!

‘Empowering publishing’ is het thema van de Mediafacts Nationale Uitgeefdag 2016. Uitgeven was nog nooit zo moeilijk, maar ook nog nooit zo leuk. Talrijke platformen en kanalen liggen open om consumenten en adverteerders te bedienen op de manier die zij wensen. Technologie is volop beschikbaar en wordt steeds laagdrempeliger om uitgeverijen hierin te faciliteren.

Dit jaar illustreert Mediafacts de dynamiek, kracht en veelzijdigheid van de uitgeefsector aan de hand van 26 sessies over thema’s die de volle breedte van publishing bestrijken. Deels plenair, maar vooral via keuzesessies. De rol van design, het slim inzetten van data, het echt bereiken van millennials en het exploiteren van online video: het zijn slechts enkele van de onderwerpen die op de Mediafacts Nationale Uitgeefdag aan bod komen.

In 25 inhoudelijke sessies wordt ingegaan op thema’s die de volle breedte van publishing en contentmarketing bestrijken. Bijvoorbeeld de exploitatie van online video, trends in digitaal adverteren en de rol van data in het nieuwe uitgeven. Tevens worden tools belicht waarmee u de kosten van uitgeven kunt verlagen en de opbrengsten kunt verhogen. En verder is dit event de manier om in een dag met iedereen uit de branche bij te praten.

SNEAKPREVIEW

Hoe je als uitgever begint met chatbots – Antal de Waij (Beeckestijn Business School)

Chatbots – virtuele assistenten in chatprogramma’s – worden voor uitgeverijen snel onmisbaar om aansluiting met hun publiek te blijven houden. Hoe passen de eerste uitgeverijen wereldwijd chatbots toe? En hoe ontwikkel je zoiets als een chatbot-strategie? Daarover houdt Antal de Waij 15 november een presentatie van 50 minuten.

Business Insider Nederland: luis in de pels van gevestigde zakelijke media – Arend van den Berg (Business Insider Nederland)

Arend van den Berg heeft met zakenwebsite Z24 een huzarenstukje geleverd door licentiesamenwerkingen aan te gaan met twee titels van het internationale Axel Springer-concern: de real time beleggingswebsite Finanzen.net en het ondernemersplatform Business Insider. Daarmee trekt Z24 in Nederland het primaat naar zich toe voor zakelijke journalistiek via mobiele media. Van den Berg licht beide samenwerkingen toe.

Via Flocker samen met je publiek ‘uitgeven’ – Toni Hopponen (Flockler)

Veel uitgevers ‘zenden’ informatie die gebruikers dan kunnen delen via de sociale media. Pak je het andersom aan, dan levert dat veel meer op in termen van bereik en engagement. Dat stelt Toni Hopponen, CEO van de startup en gelijknamige social publishing tool Flockler. De werking van Flockler wordt gedemonstreerd.

NUD

Praktische informatie

Datum Dinsdag 15 november 2016
Aanvang 09.00 uur
Locatie Spant!
Dr. A. Kuyperlaan 3
Bussum
Duur Hele dag, borrel start 16:15 uur

 

Meer info & tickets

Deel dit artikel