161 inzendingen voor de 21e Mercurs

161 inzendingen voor de 21e Mercurs

Traditioneel staat de laatste dagen rond de sluitingsdatum van de Mercurs het online inzenden op ‘roodgloeiend’ en rijden de koeriers met materiaal af en aan bij het MMA-kantoor.

161 INZENDINGEN VOOR DE 21ᵉ MERCURS

2018 levert opnieuw een recordaantal inzendingen: 161, verdeeld over 8 categorieën. Opvallend is het grote aantal inzendingen voor de gloednieuwe Mercur Partnership van het Jaar. Hoewel dit eigenlijk ook niet verbaast: nieuwe samenwerkingsvormen met merken is een belangrijk nieuw verdienmodel voor magazine mediamerken. En daarvan waren het afgelopen jaar veel voorbeelden te zien. Op het MMA-kantoor worden alle (digitale) inzendingen nu gereedgemaakt voor de jury. Donderdagochtend 15 november worden de nominaties bekendgemaakt.

Trouwe partner Mercurs: LOF

Over partnership gesproken: zonder sponsors geen Mercurs. Het Lucas-Ooms Fonds (LOF) is een trouwe partij bij de ondersteuning van de Mercurs en looft twee Mercurs uit. Sinds 2000 de Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines, de prestigieuze oeuvreprijs voor een magazinemerk of een persoon, en sinds 2015 de Mercur BeLOFte van het Jaar. Auke Visser, LOF-voorzitter: “Met de Mercur d’Or kijken we terug en worden excellente prestaties beloond, met de BeLOFte kijken we vooruit en belonen we de mogelijke Mercur d’Or-winnaars van de toekomst.” Voor de Mercur d’Or kunnen geen kandidaten of magazinemerken worden ingezonden.

Meer informatie in Mercurs.nl

Deel dit artikel