MERCURS 2018

MERCURS 2018: media in motion

Donderdag 13 december is de uitreiking van de Mercurs 2018. Het thema dit jaar is Media in Motion en zet de huidige veranderingen in onze branche volop in de spotlights. 

Magazine media spelen continu in op de wensen van de consument en de veranderende eisen die adverteerders stellen. Het magazinemerk verschijnt in almaar nieuwe vormen op verschillende platforms. Dit zet ook de Mercurs in beweging, kortom: Media in Motion.

Nieuwe Mercurs: Introductie en Partnership

De Introductie van het Jaar is een nieuwe categorie: zowel zelfstandige (print of online) magazinemerken als extensies en spin-offs van bestaande magazinemerken die in het afgelopen jaar zijn geïntroduceerd, komen in aanmerking voor deze Mercur.
De Partnership van het Jaar is bestemd voor succesvolle commerciële samenwerkingen. Denk hierbij aan partnerships tussen een uitgeverij/magazinemerk met een mediabureau of adverteerder of tussen uitgeverijen/mediamerken onderling.

De acht categorieën waarvoor vanaf vandaag kan worden ingezonden zijn:

  • Magazinemerk van het Jaar
  • Introductie van het Jaar
  • Artdirection van het Jaar
  • Hoofdredacteur van het Jaar
  • Reportage van het Jaar
  • Cover van het Jaar
  • Partnership van het Jaar
  • Belofte van het Jaar

In totaal worden er 13 december 10 Mercurs uitgereikt. Voor de categorieën Mercur d’Or/LOF-Prijs en Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar, kan niet worden ingezonden. De nominaties voor de Mercurs worden 15 november a.s. bekend gemaakt.

www.mercurs.nl

Deel dit artikel