MMA Hackathon 2018_winnaars

Winnaar MMA Hackathon: ‘Oogstkoken’

Op 16 en 17 mei jl. organiseerde de Magazine Media Associatie (MMA) de MMA hackathon in Amsterdam. Tweeëntwintig deelnemers gingen twee dagen lang in vier teams aan de slag om het ‘magazine van morgen’ te bedenken.

Een digitaal platform speciaal gericht op de moeilijk bereikbare millennial dat ze boeit en waarvoor ze bereid zijn te betalen. Onder professionele begeleiding en met inspirerende workshops van onder meer Amazon werden de teams uitgedaagd om met verfrissende nieuwe concepten te komen.

Hieronder vindt je de vier concepten die werden ontwikkeld op een rij:

Made by me

Een team van Psychologie Magazine richtte zich twee dagen lang op het probleem dat maar liefst één op de zes millennials kampt met burn-out klachten. Ze ontwikkelden het concept ‘Made by me‘ een platform speciaal voor vrouwelijke millennials met inzichten, tools en events dat ze helpt weer grip te krijgen op hun leven en gelukkig te worden.

De pitch van ‘Made by me’ is tijdelijk niet beschikbaar.

Pukka

Een team van Sanoma Kids & Teens koppelde slim het onoverzichtelijke woud aan vakantiesites en reviews aan de eigenschap van millennials dat ze alles met de wereld willen delen. Hun concept ‘Pukka‘ gebruikt de vakantie-ervaringen van je vrienden om zo de beste vakantiebestemming, accommodatie of activiteiten te vinden.

Bekijk hier de pitch:

Something Else

Een team van freelancers onderzocht waarom ondernemende millennials verstoken blijven van nieuws dat voor niet-millennial ondernemers wordt gemaakt. Hun oplossing: het op slimme wijze hergebruiken van artikelen van het Elsevier Weekblad. ‘Something Else‘ is het ‘kritisch platform voor de efficiënte ambitieuze generatie’ dat via de juiste kanalen snackbare informatie en verdieping aanbiedt aan millennials.

Bekijk hier de pitch:

Oogstkoken

Een team van New Skool Media bedacht een concept voor millennials om te ontsnappen aan het gehaaste bestaan, in te spelen op hun behoefte aan craftsmanship en gebruik te maken van de tuinier- en kookexpertise binnen de uitgeverij. Met een kick-startpakket Oogstkoken kan elke millennial een echt moestuintje beginnen op zijn of haar balkon. Een App met een digitale assistent helpt bij het verzorgen van de plantjes en het koken van de lekkerste maaltijden hieruit.

Bekijk hier de pitch:

De winnaar

Oogstkoken werd door de jury, bestaande uit Luc van Os (CEO Hearst Netherlands), Ward Wijndelts (Hoofdredacteur Vrij Nederland), Eline Zwinkels (researcher MediaTest) en Jasper Baggerman (Innovatie-adviseur de Mediafederatie) verkozen tot winnaar van de MMA Hackathon 2018 en won 10.000 euro om het concept door te ontwikkelen.

Deel dit artikel