Entertainment & Media Outlook 2016 – 2020: The converging media landscape

De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen, vooral mobiel internet en ook op de advertentiemarkt is internet de winnaar.

Dit blijkt uit de Nederlandse Entertainment & Media Outlook 2016-2020 van PWC dat op 4 oktober is gepubliceerd. Het rapport zet sectordata over de periode 2011-2015 op een rij en geeft een jaarlijkse prognose van dertien industriesegmenten (waaronder magazine publishing) voor de jaren 2016-2020. In deze editie wordt stil gestaan bij een viertal bewegingen die PWC in de markt ziet en er zijn vijf media-experts geïnterviewd die vertellen wat hen opvalt in het medialandschap.

Meer informatie

Bron: PWC

 

Deel dit artikel